Värsked Pärnu uudised

Pärnu võib saada lähiajal uue autosilla 

Kristjan Roos, 14. veebruar 2019, 17:23
Uut silda on Pärnusse tarvis juba seepärast, et Kesklinna sild vajab paarikümne aasta tagant remonti ja on suvel liiga suure liikluskoormusega. Tiina Kõrtsini
Kuigi uue autosilla vajadusest on Pärnus räägitud rohkem kui 30 aastat, võidakse see juba lähiaastatel tõepoolest linna ehitada.

„Uut autosilda planeeritakse Raba ja Pargi tänava joonele. Sarnane, kuid mitte täpselt sama asukoht on kõne all olnud juba paarkümmend aastat. Asukoht on kesklinna piiril selline, mis võimaldaks kesklinna vältida, kuid samas sinna soovi korral siiski sõita,“ selgitab Pärnu linnavalitsuse meedianõunik Teet Roosaar. „Praegu on linnas kolm autosilda: Siimu, Kesklinna ja Papiniidu. Neist kõige uuem on Papiniidu, mis valmis 1976. aastal. Ehitamisaja poolest on see võrreldav näiteks 1981. aastal valminud Tartu Sõpruse sillaga, kuid pärast Eesti taasiseseisvumist on Tartus riigi abiga valminud veel kolm autosilda, ent Pärnus mitte ühtegi.“

Roosaar selgitab Linnalehele, miks on uut silda vaja, kui palju see maksma läheb ja millised on tulevikuplaanid.

Miks on uut silda vaja?

Uut autosilda on Pärnus vaja vähemalt neljal põhjusel. Esiteks halvavad kaherajalisel Kesklinna sillal toimuvad õnnetused elu suuremas osas linnast, sest ümbersõiduks Papiniidu silla kaudu kulub vähemalt 15–20 minutit.
Teiseks vajab suure liikluskoormusega Kesklinna sild paarikümne aasta tagant remonti, järjekordne kapitaalremont on kavas järgmisel aastal.
Kolmandaks on Kesklinna silla liikluskoormus juba praegu suveürituste ajal selline, et autode rivi ulatub Pikale tänavale, silla vajalikkuse (liikluskoormuse) prognoosimisel on aga vaja mõelda paarkümmend aastat ette.
Neljandaks puudub Kesklinna ja Papiniidu silla vahel autosild, mis oleks vajalik nii Rääma elanikele kui ka autoliikluse kesklinnast veidi (aga mitte väga palju) eemale suunamiseks.

Kui kalliks silla ehitamine läheb?

Uue autosilla maksumuseks on prognoositud 20–25 miljonit eurot. Sellest vähemalt poole tahaks linn saada riigi toetusena ja/või Euroopa Liidu toetusfondide meetmetest, ülejäänu loodab linn enda kanda võtta.
Teoreetiliselt oleks 10–12 miljonit eurot linna kahe aasta investeerimisvõimekus tingimusel, et samal ajal ei tehta ühtegi teist suuremat investeeringut. Praktikas on see keeruline, sest kordategemist vajaksid ka näiteks koolid, lasteaiad, tänavad jpm. Seetõttu oleks mõistlikum pigem laenu võtta või vara müüa.

Millised on sillaga seoses edasised plaanid?

Praegu koostatakse uue autosilla detailplaneeringut, mis on kavas lähiajal vastu võtta ja avalikustamisele saata. Pärast planeeringu kehtestamist on võimalik silda projekteerima hakata või vähemalt eelprojekt teha. Põhiküsimus on siiski raha, mille eest silda ehitada.

Kui reaalseks peate, et uus sild valmis saab?

Tahaks loota, et see on reaalne. Kuna autosilla ehitama hakkamine ei sõltu ainult linnavalitsusest, oleks avantüür konkreetset ehituse alguse või valmimisaastat lubada.

PÄEVATOIMETAJA

+372 614 4181
linnaleht@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee