Värsked Tallinna uudised

Hea lugeja, anna teada, milline olukord on sinu kodulinna tänavatel?

Vihakõne: miks puhastatakse autoteid, kui peaks puhastama kõnniteid? (115)

Raevunud lugeja, 9. veebruar 2019, 20:08
Pilt on illustratiivne.Foto: Tairo Lutter
Midagi nii jälki on raske ette kujutada. Sõitsin reedel rongiga Tartusse, mis tähendas, et läbida tuli mõni tänav Põhja-Tallinnas ja seejärel Tartu raudteejaamast linna jalutada – kui oleks tahtnud traumapunkti jõuda, hüpanuks pigem kohe kolmanda korruse rõdult alla.

Õnneks ulatasid abikäe Tallinna linnaisad ja Tartu mingid aparatšikud, kes on koostöös ametnikega nagu Talvo Rüütelmaa (sai kuulsaks, kui suutis kokku loendada, et Tallinnas on kaks jalgratturit) jõudnud arusaamiseni, et lisaks jalgratturitele pole kummaski linnas veel ka jalakäijad.

Sest ühtegi teist põhjust, miks kogu sõiduteedelt kokku lükatud jama on kuhjatud kõnniteedele, kus mingit hooldust niikuinii tehtud pole, pole.

Tallinnas Tehnika tänaval polnud reedel kell 8 hommikul võimalik kõndida, õigemini tänaval st sõiduteel oli, kuid kõnniteel polnud. Esiteks oli jäide selline, et mats ja maaühendus, teiseks kukkus katustelt igast manti nagu lumi ja jääpurikad.

Foto: Lugeja

Kusjuures, erinali on see, et Klandorf rääkis oma küündimatus jutus autosõitjatest, sest seda, millal ta viimati Tallinnas jala käis, ei mäleta tõenäoliselt ta isegi.

Tallinnale au andes, siis Tartu pole parem. See, et rongist maha tulevad pensionärid end kohe jaamas voodihaigeteks ei kukkunud, on niigi ime. Tõenäoliselt suudeti see tehing siiski linnas edukalt lõpule viia, sest avalikel teedel sama asi – sõidutee puhas, kogu jamps lükatud kõnniteedele.

Foto: Lugeja

Foto: Lugeja

Tõsi, et keegi ilmaasjata sõimata ei saaks – need fotod on Tartus tehtud nädalake varem, seekord ei olnud aega passida, kuid põhimõtteliselt oli olukord sama.

Tagasi tänasesse päeva. Olukord pole paranenud. Mõtlesin, et võtaks kaks last kaasa (kärus!) ja läheks Kalaranda tuleskulptuuri vaatama. Mõeldud-tehtud ja selge, et loll pea on ihule nuhtluseks. Kõik läbida tulnud tänavad, ka meeletu Kalaranna esindustänav olid räiged.

Ma maksaks ränka raha, kui Tallinna abilinnapead või linnaosavanemad (Raimond Kaljulaid näiteks, kes siin Põhja-Tallinna linnaosas käsutab) võtaks mõne lapse sülle ja lükkaks enda ees käru ning prooviks väljuda või siseneda Kalamaja parki just sellest Kalaranna tänava poolsest mäest. See oleks prime-time teleshow, et Kanal 2 ja TV3 ei peaks üldse kemplema, kes „Kuuuurija“ endale saab.

Ja mis loogika alusel see nii on, et jalakäijad on mingi alam klass?

Mõlemad linnad peaks olema mõeldud jalakäijatele. Äkki hakkaks siis nii tegutsema, et ühissõidurajad on korras, kuid muu saast liiguks kõnniteelt autoteele. Revolutsiooniline idee tõenäoliselt, kuid miks eelistatakse autosõitjaid, kui iga jumala arengukava väidab vastupidist? Piinlik.

Hea lugeja, anna teada, milline olukord on sinu kodulinna tänavatel?

115 KOMMENTAARI

t
Triin 12. veebruar 2019, 12:04
Selle asemel, et kõnniteede koristamist ajada omanike kaela, võiks linn osta kõnniteede koristamiseks masinad ja kasvõi kasseerida koristus omanikelt ...
(loe edasi)
n
Nooruk 11. veebruar 2019, 00:06
Siis olid olemas kojamehed. Automatiseerimine ja digitaliseerimine ei muuda paraku päris kõiki asju ilmas paremaks.
Loe kõiki (115)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
linnaleht@linnaleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee