Värsked Tartu uudised

Juba renoveeritava Pepleri 10 elanikud kardavad, et superprojekt teeb nende rahakotti suure augu

Tartu hruštšovkadest saavad nullenergia-nutimajad

Arvo Uustalu, 13. juuni 2018, 20:49

39 KOMMENTAARI

a
Arnold Matteus sai infarkti, kui see ... Jaani kiriku kõrvale ehitati ja ta ei suutnud seda takistada.
e
enne/14. juuni 2018, 14:43
massilist renoveerima hakkamist ootaks ära, mis on nendest majadest saanud 5 aasta pärast. Kui palju on tulnud seadmeid vahetada. Milline on õhk tubades? Kas on kusagilk üle- või alarõhu probleeme, kas kusagil hallitab? Kui 5 aasta pärast veel kõik hõiskavad, et appi, kui odav ja hea, siis olen nõus, et ongi hea ja odav.
h
hrusovka elanik/20. juuni 2018, 12:07
Nii et ca 900 korterite elanikest on tehtud katsejänesed - vaatame kas hallitus võtab maha ja kas nutikodu ruuter ja kaugloetavad hakkavad tervise peale või mitte! Võin kihla vedada et uhke ventilatsiooni sisse-välja soojustagastus maksab sama palju kui saadi tasuta eurotoetust, nii et kui lähebki rikki ega elanikus selle eest ju ei maksa. Aga rikutud elamine ja kinnisvara?
n
nullist pole juttugi/14. juuni 2018, 10:49
energia kulutus renoveerimise järgselt on ARVUTUSLIKULT madal ja seda ainult projektis, tegelikkuses aga tulemus selline ei tule, isegi kui tehakse köik täpselt projekti järgi.... meede, millega saadakse energisäästu ilusa mulli abil euroopast rahasid, loomulikult elab sellest rahast kenake hulk selle "energiaprojekti" läbiviijaid, kinni maksavad aga selle jama rumalad elanikud, ametnikele vajalik- elavdab majandust öigemini pangandust ka, läbi selle ka ametnikul hää elu- pangaorjust tuleb ju mitmekûmneteks aastateks miljonitelt lenurahadelt.... kuna raha saamise tingimused on energiasääst, siis tehti sellejaoks isegi arvutused ûmber, et ikka ilus tulemus tuleks, tingimustes pole aga sees et seda möödetaks ja energiamärgist kohustuslikult taotletaks ka pärast ehitust- sest sellisel korral ei saaks ka seda raha, energiamärgis ei tule selline mis projektis, tean ûhte maja kus see huvipärast tehti ja nii ongi, isegi täpselt projekti jälgides... nr projektis ei anna miskit, kûll aga on sellega koos kohustuslikke ûûratult kalliks minevaid kulutusi, tasuvusest ei tasu siinjuures rääkidagi... mujal maailmas läbikäidud etapid mis on kasu asemel hoopis kahju toond (vendid ei öigusta ennast, niiskuprobleemid sellepääle, energiasääst ei jöua nulligi, plussist rääkimiata jne) aga kuna eesti turul see hetkel mûûb tänu lobitööle väga hästi siis seda ka mûûakse, riskid jm kaasnev jääb nagunii tellijale ja oma viga kui tellija rumal, tellia asi ju mitte kellegi muu kuidas oma kinnisvara hooldada tahab.... kui töeliselt tahetaks maju korda saada siis oleks selleks möistlikumaid ja töökindlamaid mooduseid ka, see aga ei tooks körvalistele ringkondadele eriti miskit sisse, vot see on see probleem.... pluss see et turg solgitud ja pank ei andnud ilma ettekirjutusi täites tegemistele laenugi, önneks said selleks korraks tulusolkimisrahad euroopast otsa. riik oma nöukapärandiga on tegelt kummuli- majadel hakkab eluiga otsa saama, uute tekkimiseks aga puudub elanikkonnal vöimekus (et lykkaks oma vana pikali ja ehitaks asemele uue ja korraliku), riiklikke ûûripindu ei ehitata, mönekûmne aasta pärast juba hakkab asi pigem hävingu moodi olema... ja nii see turg siis vötabki vastu hädalahendust, sellega saaks justkui probleemi natukeseks ajaks jälle edasi lûkata... ja rumalad muudkui maksvad.... ainus pluss on et korraga tehakse ja ilus saab ka ja majaelanikud vöivad ennast justkui rikkurid tunda... irw
t
Tartu/14. juuni 2018, 10:43
on Tallinna kõrval ainus linn Eestis, kuhu tasub veel investeerida.
p
pärnakas/14. juuni 2018, 08:20
Tartus küll pole mõtet investeerida. Eriti noorematel. Nii kui nii on ju varsti sealt ära tulek arenevasse linna. Potensiaal selleks on ainult Tallinnal ja Pärnul.
p
potensiaali pole neil ollagi ,/14. juuni 2018, 09:44
see ja ajud on ja jäävad ikka Tartule , rändavad ainult ,,potensiaalitud ,, :D :D
u
Urmas/14. juuni 2018, 05:17
"SmartEnCity pilootprojektiga ühinenud hruštšovkade otsaseintele kantakse kohustuslikus korras maalingud."
Kuidas on omavahel seotud nullenergia saavutamine otsaseinte maalingutega? Kas saaks välja tuua numbriliselt kui palju mõjutavad otsaseina soojusbilanssi maalingud või maaliguteta fassaadi soojustus? Kas artikli autor võiks välja nuhkida korruptiivsed sidemed majade otsaseinte maalinguid teostava firma ja SmartEnCity pilootprojekti autorite ja Tartu LV mingite ametnike vahel? Ei tohiks olla eriti raske leida seoseid ja ühisnimesid.
v
veel nutikam/13. juuni 2018, 23:13
t
Tartlane/13. juuni 2018, 22:57
Aga võiks ju meelt avaldada. Noh, nii igaks juhuks...

l
lugeja/13. juuni 2018, 22:43
Lihtsalt küsimus kui soojustatakse maja seinu mis tuleb väljapoole kuda täidetakse planeeringu nõudeid kus välja toodud maja väli mõõdud? Vanalinnas ja kiriku kõrval "disainitud seinad"? ruudu hind ca 380€? kas se tellisvooder kannatab seda uut soojustust?
njah kõik võibolla lihtsalt tundub kahtlaselt ulme jutt et olla tõsi
ok kui torustik vahetada siis kuda tagada et niisketes ruumides tehtud hüdrod ja vendid? ok on saht väljatõmbeks kus tagatakse pealetulev õhk? kahepoolne vent kogu majale? uskumatu... jah kõik on tehtav aga isegi selle rahaga ei tule välja siis, kas kandev konstruktsiion kannatab koormust? drenaaz ja perimeetri soojustus, 0-effekt kas võetakse keldri põrand üless tehakse drenaaz ja funda soojustus?
ah lihtsalt üks ehitusega kursis inimene arutas mõtteid kirjalikult :) kui nad teevad ja selle raha eest ostaks pileti ekskursioonile ja tahaks ise veenduda kuda seda võimalik teha :)
k
Kes selle lõbu kinni maksab?/13. juuni 2018, 22:21
See "null-nuti" on siin tegelikult kõrvaline ja on määratud projektile parema näo andmiseks.
Tartu linna eesmärk on selle projekti abil kõigepealt hruštšovkade välimuse põhjalik muutmine.
Nõukaaegseid ehitisi et tohi linnas näha olla. Samal eesmärgil on juba üsna paljusid tolleaegseid ehitisi äratundmatuseni muudetud.
Annelinnas püütakse penoplastistamist peale suruda kõigepealt suuremate teede ääres paiknevatele korteriühistutele.
"Null-nuti" projekti kulud peab katma Tartu linn, mitte aga nende majade elanikud!
n
sest nad tuletavad meelde fakti, mida juba veerand sajandit on edutult püütud rahva mälust kustutada - kõik need korterid anti inimestele tasuta.
k
kinnimaksja/20. juuni 2018, 11:58
Asja juures on huvitav see, et valiti just hrusovkad - 56cm tellisseintega ja päris korralikest väiksplokkidest välisseintega elamud. Aga mitte palju külmemate korteritega ja hullemas seisus kolmekihiliste r.bet paneelidest väisseintega nn Tartu majad, ja mis näevad kordades koledamad välja. Arvan et asi selles et ei juletud kolmekihiliste paneelide kallale minna, äkki kukuvad hoopis maja küljest ära. seepärast retsitakse nüüd suhteliselt korralikke ja elatavaid hrusovkasid, vahest oleks aidanud ainult küttesüsteem väljavahetada. ja milleks see liginull? Peamine argument oli ka see et sai eurotoetust - sa mõtle vaid kes ütleks ära tasuta toetusest! Eelnevate kommenteeerijate hallitusejutuga 100% nõus!
o
ossarsk/13. juuni 2018, 22:12
hrustsov keerab nii veel hauas selga, ärge jamage...
i
Idiotismi tipp/13. juuni 2018, 22:11
Sellisest sarast ei saa ealeski midagi korralikku. Ja kas neid nullmaju meile üldse vaja on. Kui elanike hulgas on selliseid, kes isegi ei viitsi prussakatest vabaneda, siis palun väga - tegelik energiaklass selgub siis kui nutimaja on aasta aega kasutuses olnud - langeb A klassilt kiirelt F klassi. Kes hoiab aknaid lahti, kes laristab liiga palju sooja vet kne. Ja tulemus on energiakulu. Sellises kolhoosis ei saa kunagi olema ühtemoodi suhtumist ja käitumist. Mahavisatud raha.
h
hrusovka elanik/20. juuni 2018, 11:49
Mahavisatav raha, sest elanikud hakkavad nüüd maksma igal kuul +ca 100 erui lisaks ja nii 20-30 aastat järjest. Kes vastutab, kui aasta pärast selgub et uups sorri ei tulnud välja?
a
13. juuni 2018, 22:07
Arhitektuuriliselt saab maja väljanägemist muidugi muuta, kui aknad valgeks värvida.
n
Nutikas/13. juuni 2018, 22:07
Kui nüüd päris aus olla, siis võiks selle ajuvaba haibi ära lõpetada. Ma saan aru, et LV projektijuhtidel on tarvis oma ego upitada aga selle upitamisega tõstate te lihtsalt ehitajate, projekteerijate ja muu sellise kaadri hinnalipikut. Nutiprojekti mõte on päris hea aga eeldada, et KÜ inimestest saavad ehituse projektijuhid, päriselt ka? Mõtlesite ikka selgelt selle projekti läbi? See ei ole reaalne, et KÜ oskab ise need nõuded projekteerijatele anda. Ehitussektoris ei peeta tähtaegasid kahjuks mitte millekski.
n
nulldemokraatia/13. juuni 2018, 21:58
Loosungite ja tühjade sõnadega lehvitatakse täpselt nagu siis kui need majad ehitati. Ei midagi uut siin päikese all.
t
Tulge palun reaalsusse uhuu mehed/13. juuni 2018, 21:55
Hrustsovkast nullenergia maja rakendamine neelab nii palju ressursse ja materjale et läbi tasuvuse hüpoteetilise nullini jõudmine on võimatu.
Üldse see nullmaja projekt on ulme -igasugune super energiatagastus ja kadude nullimine neelab ise nii palju materjale ,energiat ja tööd et eesmärk on saavutamatu.
Renoveerin ise 90a ehitatud maja.Uksed aknad,lae peale lisasoojustus jne.-tehtud.Küte-maaküte ka tehtud.Aga nüüd edasi on investeeringute otstarbekus juba kaheldav.
Reklaami tuleb igast august.Soojusttagastav vent. jne... Ainult et need süsteemid tarbivad ka ise energiat.? Soojust tagastav vent.süst on ilus jutt kuid see tarbib ise el.energiat..?? Seda kasu kahju suhet on praktiliselt võiimatu analüüsida.
l
Lisada võib/13. juuni 2018, 22:25
Maja soojustamise tasuvusaeg on 20 aasta piires. Eraettevõtlus ei võta ette projekte mille tasuvusaeg ületab 5 aastat. Hullumeelne raha tuulutamine. Aga ega ennem targaks ei saada kui keegi on seeria ettevõtmisi läbi kukutsnud. Mõnede ühistute elanikud maksvad nagu "surnud hobust". Trump väljendas G7-l , et kuu peale need kliimasoojenemisese kurtjad. Tegemist on toetuste äriga ja toodetele turu loomsega .
a
Andres/14. juuni 2018, 07:11
Soojusttagastav ventilatsioon on täielik jama. Sügisel keerad lihtsalt augu kinni ja kõik. Ei tagasta ta midagi. Kümme aastat juba "tagastanud". Lõuna-Prantsusmaal vast tagastab, ärge uskuge müügimeeste juttu, meie kliimas see asi ei tööta.

t
Taat/13. juuni 2018, 21:48
Kuldar paneb kõik peapeale seisma ja ongi "null" maja! Vana Leis oli rahvamees,aga poeg on küll ainult "krõbiseva" peal väljas,kahju!
m
M./13. juuni 2018, 21:46
Pigem maha võtta see hoone kiriku kõrvalt.
q
Qwert/13. juuni 2018, 21:44
Nii, et tere tulemast hallitusele!
n
nossov/13. juuni 2018, 21:37
Varastel palju tööd..., päikesepaneelid on kuum kaup. Need endised Tartu lapsvargad on Soomes ilmategevad ja mujalgi, muidu poleks hrustshovkade katustel juba esimesel päeval midagi.
ü
üuopoi/13. juuni 2018, 21:37
See vanalinna jubedus tuleks küll lammutada
v
Võrokõnõ/14. juuni 2018, 00:36
Täiesti nõus sellega. Risustab linnapilti ja mitte kuidagi ei sobi sinna kiriku kõrvale. Tartus ei ole veel siiani aru saadud, et on aeg taastada ajalooline vanalinn. Vanu väärtusega maju hävitatakse järjest, aga nõukogude majadest ei saa kuidagi lahti. Kus on loogika?
Milleks raisata raha nõukogudeaegse jubeduse peale? Varem elasid seal majas peamiselt nõukogude sõjaväelased, kes peaks olema juba ammu riigist välja saadetud, aga ilmselt ei ole.
e
eestlane/16. juuni 2018, 10:57
Ehitage mulle uus korter asemele. Siis lammutage see "nõukogudeaegne jubedus".
r
RS2/13. juuni 2018, 21:07
Tore! Soomes juba said. Nii et õhk läbi ei käi ja hallitus vohab. Elagu heade mõtete ja teaduselinn! ;)
m
madrus/13. juuni 2018, 22:58
ja ongi mega vastus ... ma tahtsin sama lisada ...
h
Hea bisnis/14. juuni 2018, 07:16
seitsme aasta pärast avastatakse, et hoone on nii seenetanud, et aitab ainult lammutamine. Siis kolm aastat vaieldakse ja lõpuks ostab mõni linna ja selle viletsust omav suli need hooned krundi hinnaga ära ja teeb sinna klaasist ja terasest läikivate fassaadidega büroopinnad. Endised elanikud saavad heal juhul korteri mõnes kapremonti(loe: kookulükkamist ootavas) vajavas äärelinna puumajas.

Päevatoimetaja

+372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Reklaam ja kuulutused

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee