Tarbija

Südamekuul juhitakse tähelepanu meeste seksuaaltervisele (1)

Linnaleht, 12. aprill 2018, 16:51
Südamenädal riigikogus: parajasti kontrollitakse rahvasaadik Sven Sesteri tervisenäitajaid.  Julia Maria Linna
Regulaarne liikumine parandab nii südametervist kui ka seksuaalelu, on tänavu südamekuu sõnum.

Tervise arengu instituudi eestvedamisel toimub aprillis südamekuu ning üle Eesti korraldatakse sel puhul mitmesuguseid liikumisüritusi. Tänavuse südamekuu fookuses on ka regulaarse liikumise mõju meeste seksuaaltervisele.

Viigimaa sõnul saab positiivse asjaoluna välja tuua selle, et regulaarsel liikumisel ja füüsilisel treeningul on lisaks südame-veresoonkonna haigestumist ennetavale toimele võime osaliselt taastada veresoonte funktsiooni ning sealhulgas erektsioonihäire tõsidust leevendada.

„Südame-veresoonkonnahaiguste ennetamiseks ja tervisele soodsa mõju avaldamiseks on soovitatav vähemalt 2,5–5 tundi mõõduka intensiivsusega füüsilist tegevust nädalas, jagatuna nelja-viie korra peale. Seega on piisav pool tundi liikumist viiel päeval nädalas, et anda panus oma keha südame ja veresoonte tervise parandamisse,“ lisas ta.

Südame-veresoonkonnahaigused on Eestis esmane suremuse ja üks peamine haigestumise põhjustaja. Tervise arengu instituudi surmaregistri andmetel suri vereringeelundite haigustesse Eestis 2016. aastal 8006 inimest.

Liikumine on parim viis tervist hoida

Südame-veresoonkonnahaigusi soodustavad riskid on vähene liikumine, suitsetamine, alkoholiga liialdamine, ülekaal, vähene puu- ja köögiviljade söömine ning liigne soolatarvitamine.

Südamehaiguste ennetamiseks on seejuures tähtis liikumisharrastuse regulaarsus, mitte niivõrd intensiivsus. Südant aitab tervena hoida nii madala kui ka mõõduka intensiivsusega regulaarne liikumine soovitatavalt kolm kuni viis korda nädalas.

Kehaline aktiivsus aitab normaliseerida vererõhku, vähendada nn halva ja suurendada hea kolesterooli taset, vähendada tromboosiriski, hoida kehakaalu kontrolli all ning parandada meeleolu. Füüsilise koormusega harjunud inimestel on paranenud ainevahetus, selle mõjul väheneb ka suhkurtõppe haigestumine viis korda.

Füüsiline aktiivsus ei tähenda ainuüksi treeninguid, sinna alla arvatakse ka trepist käimine, keskmisest kiirema tempoga kõndimine, aiatööde tegemine jne. Suurema koormusega tervisetreeninguks sobivad näiteks kepikõnd, sörkjooks, ujumine, rattasõit, tantsimine, sõudmine ja (rull)uisutamine.

Need, kes alustavad tervisespordiga 40.–50. eluaastates, võiksid enne treenima hakkamist läbida spordimeditsiinilise enesekontrollitesti või kahtluse korral pöörduda arsti vastuvõtule, et selgitada välja füüsilise koormuse ohutus.

Suremus südame-veresoonkonnahaigustesse on vähenenud

Hiljuti peetud südamenädalal lasid riigikogu liikmed mõõta oma tervisenäitajaid: kolesterooli ja veresuhkru taset, vererõhku ja kehamassiindeksit ning neile jagasid tervisenõu perearst dr Eero Merilind ja südamearst professor Margus Viigimaa.

„Suremus südamehaigustesse on Eestis alates selle kõrgpunktist 1994. aastal vähenenud poole peale. Südamenädalad on oma 25 tegevusaasta jooksul sellele tõhusalt kaasa aidanud,“ lausus Viigimaa. „Siiski on Eesti meeste suremuse põhjus number üks endiselt südame-veresoonkonnahaigused. Tahaksin meestele meelde tuletada, et võiks julgemini külastada oma perearsti. Probleeme ei maksa eitada ning pead liiva alla peita, tervisemuredega tuleb tegeleda – need ei lahene iseenesest. Perearstilt saab ka häid nõuandeid selle kohta, kuidas hoida oma süda terve. Kaebuste korral pidage kindlasti nõu oma perearsti või pereõega.“

1 KOMMENTAAR

p
Panomees 12. aprill 2018, 17:02
Seksuaaltervis on nii vägev, et isegi kämbla kati ja pihu pille on juba jänni jäänud väikse mehe maha rahustamisel.

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 614 4181
linnaleht@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee