Värsked Tartu uudised

Tartu rattaringluse loomiseks saadi inspiratsiooni Kopenhaagenist ja Pariisist (1)

Kristjan Roos, kristjan.roos@linnaleht.ee, 08. veebruar 2018, 15:14
Rattaringluse rakendamine võiks Tartu muuta vähem autostunuks. Juba praegu ei loobu paljud linlased talviselgi ajal jalgrattast.  Aldo Luud
Juba sel sügisel peaks Tartus käivituma rattaringluse süsteem, mis koosneb 600 rendirattast, 900 kinnituspostist ja 60 infotulbast.

Sel nädalal kuulutas linnavalitsus välja rahvusvahelise hanke rattaringluse rataste ja parklaseadmete ostmiseks. Kui kõik läheb plaanipäraselt, loodetakse süsteem Tartus käima lükata juba sügisel. Linnaleht uuris Tartu abilinnapealt Raimond Tammelt (Reformierakond), keda oodatakse rattaringlust kasutama ja kust võetakse eeskuju.

Raimond, kas rattaringlus avatakse siis ikkagi juba varasügisel, et tartlased saaksid kohe ka süsteemi kasutama hakata?

Praegu ei ole võimalik veel täpselt öelda, millal hankeleping allkirjastatakse. Seetõttu ei ole meil võimalik ka kindlaks määrata täpset kuupäeva, millal rattaringlus hakkab toimima. Kui kõik sujub ladusalt, siis saavad ringluse toimimiseks vajalikud seadmed paika sügisel ning seejärel on kohe võimalik süsteem käivitada. Tavarattaid on kavas käigus hoida ka talvel, seega saab süsteemi kindlasti kohe pärast paigaldamist kasutusse võtta.

Kui odav või kallis hakkaks rattaringluse kasutamine eeldatavalt olema?

Me ei ole hinnastamist veel paika pannud, kuid kuna peamine eesmärk on suur kasutajate arv, siis kindlasti hakkab hinnatase olema vastuvõetav.

Kellele see süsteem on enim mõeldud, kas tartlastele või linna külalistele?

Rattaringlus on loomulikult kasutamiseks avatud nii tartlastele kui ka meie külalistele, kuid valdava osa sõitudest peaksid siiski moodustama kohalike elanike igapäevased sõidud.

Milliste linnade eeskuju olete plaane tehes arvesse võtnud?

Kuna kõik linnad on unikaalsed ning kohalikud olud on erinevad, siis me ei ole üheselt ühtegi linna eeskujuks võtnud. Kindlasti saime inspiratsiooni Kopenhaageni elektrirataste rendisüsteemist ning muljet avaldas Pariisis ja Barcelonas saavutatud süsteemi ruumiline katvus. Eeskujuks on ka Helsingi rendirataste kasutusaktiivsus. Kindlasti püüame vältida mitmes Euroopa linnas käivitatud odavate vabaparkimisega rataste rentimise süsteemi. Suurest hulgast ratastest tekkiv n-ö jalgrattarisu on pannud linnu taolisi süsteeme sulgema, näiteks Londonis.

Olete arvestanud ka linlaste ettepanekuid rattaparklate asukohtade kavandamisel. Kuhu linlased enim parklaid soovivad saada?

Kõige rohkem märgiti punktidena ära Eedeni keskus, Anne keskus, raudteejaam, bussijaam, Narva maantee äärsed Tartu ülikooli ühiselamud, Tartu ülikooli linnak Maarjamõisas, Tartu ülikooli kliinikum, Tamme staadion, Lõunakeskus ja Veeriku Selver.

------------------------------------

Kui palju on Tartus rattateid?

Tartus on 82 kilomeetrit rattateid. Mullust Tartu jalgrattateede kaarti saab küsida linna infopunktist voldikuna ja laadida alla aadressilt www.tartu.ee/sites/default/files/uploads/Transport/tartu_rattakaart_2017.pdf. Tartu kodulehelt leiab ka kergliiklusteede kaardirakenduse.

Abilinnapea Raimond Tamme sõnul on jalgrattateede kriitilised kohad eelkõige ristmikud ja ülekäigud. „Nende paremini arusaadavaks ja mugavamalt kasutatavaks muutmisega tegeleme igapäevaselt nii planeeringute, ehitusprojektide kui ka ehitus- ja remonttööde puhul. Lapsi ja noorukeid haritakse liiklusohutuse teemal nii kodus, koolis kui ka jalgrattakoolis. Lisaks toimuvad maanteeameti ja politsei eestvedamisel üle-eestilised liiklusohutuse kampaaniad,“ märkis ta.

1 KOMMENTAAR

8
82km valgeid jooni sõiduteel19. veebruar 2018, 16:14
Tegu on täieliku komöödiaga, mille maksab kinni maksumaksja. Pool raha veel kogemuste vahetuse peale ära laristatud, aga Tais jäi ikkagi käimata!

Sisuturundus

Päevatoimetaja

+372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Reklaam ja kuulutused

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee