Tarbija

Neli põhjust, miks kartul on tervislik suutäis 

LL, 14. detsember 2017, 16:17
Kalorivaene keedukartul muutub kaloripommiks siis, kui kartuleid rohkes rasvas praadida või kui toit ohtra majoneesiga üle valada.  Aldo Luud
Ladina-Ameerika põldudelt pärit ja eestlaste toidulaua populaarseim toiduaine kartul on küll peaaegu iga söögikorra lahutamatu osa, kuid seda, milline võlujõud on peidus selles väikese mugulas, on paljudele teadmata.

Baltic Restaurants Estonia AS müügi- ja turundusjuhi Tiiu Endriksoni sõnul peidab see köögivili endas mitmeid kasulikke omadusi.

 Kalorivaene suutäis

Kartuli tervislikkus sõltub peamiselt valmistusviisist ja lisanditest, millega toitu serveeritakse. Keskmine kartul sisaldab kõigest 164 kalorit, kuid õli, hapukoor ja või annavad muidu suhteliselt kalorivaesele mugulale kaloreid juurde. Ka kaalulangetajate menüüsse sobib kartul paremini kui pasta või riis. „Kõige toitvamad tuhlid saad siis, kui neid ahjus koorega küpsetad, kuna koores peidavad end kõik kasulikud mineraalained ja vitamiinid,“ õpetab toitlustaja.

Ainsad vitamiinid, mida kartul ei sisalda, on A ja D, mistõttu võiks neid täisväärtuslikuks eineks tarvitada koos teiste toiduainetega.

Palju C-vitamiini

Kartulis leidub C-vitamiini rohkem kui keskmises tomatis või maguskartulis. C-vitamiin on antioksüdant, mis kaitseb rakke, samuti aitab raual paremini imenduda, haavadel paraneda ning toetab keha immuunsüsteemi ja südame tervist.

Hea isu ja uni

Ühes keskmises kartulis peidab end lausa kuni 30% soovituslikust B6-vitamiini päevanormist. B6-vitamiin mängib olulist rolli süsivesikute ja proteiini ainevahetuses, parandab unekvaliteeti ja söögiisu ning reguleerib õnnehormooni tootmist.

Kaaliumipomm

Kartulit peetakse üheks parimaks kaaliumit sisaldavaks toiduaineks ning selle mineraalaine sisaldus on kodumaises mugulas isegi suurem kui troopilises banaanis. Kaalium on tähtis toitaine, mis aitab hoida vererõhu kontrolli all, toetab närvide ja südame tööd ning aitab nii kõhukinnisuse kui ka väsimuse puhul. Kaaliumipuudus põhjustab väsinud lihaseid, südame puperdamist ja uimast olekut.

PÄEVATOIMETAJA

+372 614 4181
linnaleht@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee