(PantherMedia / Scanpix)

Lähtuvalt tarbijate pöördumistest tuletab tarbijakaitseamet kauplejaile meelde, et kaupade hinnaesitlus tarbijaile peab olema selge ja tõene. 

Tarbijakaitseameti poole on jätkuvalt pöördunud tarbijaid, kelle mureks on olnud hinnaerinevus riiulil ja kassas või on kampaania reklaamis väljakuulutatud tooted otsas juba kampaania alguses. Hinnaerinevused ja lubatud kauba puudumine on tarbijatele nörritavad ning ka seadusega keelatud.

Kauplustel tuleb olla tarbijate vastu aus – kampaaniaid tuleb planeerida nii, et selle lõppedes või vahetudes jõuaks ära vahetada ka hinnasildid vältimaks tarbija eksitamist või uue sisseostuhinnaga saabunud partii puhul korrigeeritakse hindu riiulil ja kassasüsteemis üheaegselt. Seda juhtub nii suuremates kui ka väiksematest poodides, apteekides ja mujalgi.

Seaduse järgi on hinnaerinevuse korral tarbijal võimalik kõrgemat hinda kassas kas aktsepteerida või loobuda ostust. Paljude kauplusekettide juhtkonnad aga on meedia vahendusel öelnud, et hinnaerinevuste korral kassas lahendatakse olukord riiulile märgitud hinna kasuks. Tarbijate pöördumistest nähtub, et sageli see nii ei ole.

Kauplejatel jälgida ka muid hinnateabe esitamise nõudeid. Euroopa Liidus peab kaupleja eelpakendatud kaupadel lisaks müügihinnale avaldama ka ühikuhinna (ehk kauba ühe kilogrammi, liitri, meetri, ruutmeetri, tüki jne hinna), välja arvatud kaubal, mille ühikuhind on samane müügihinnaga, näiteks on liitrises pakendis müüdava piima või mahla müügihind identne ühikuhinnaga.

Lisaks tarbijatelt saabunud vihjetele, on varasem uuring näidanud, et iga kolmas tarbija on kogenud olukorda, mil kampaania raames väljareklaamitud tooted olid otsas enne, kui nad poodi jõudsid. Samuti on varasem uuring näidanud, et üldiselt on pakkumiste vahe vaid mõnekümne piires, tajuvad tarbijad hinnaerinevust kordades olulisemana selle tegelikust väärtusest.

Nõuandeid tarbijale:

- kui kassast läbilöödud hinnad ei vasta müügisaalis avaldatud hindadele, võib tarbija ostust loobuda ja raha tagasi küsida.

- ostutšeki võiks üle vaadata kassa juurest lahkumata, et võimalik probleem kohe avastada ja lahendada. Kui hinnapettus tuleb ilmsiks alles kodus, tuleks võimalikult kiiresti poodi tagasi pöörduda ja soovi korral esitada pretensioon lepingust taganemiseks.

- kui hind on saalis ja kassas erinev, ei ole kauplejal kohustust müüa toodet soodsama hinnaga, aga tarbijal tasub selline ettepanek teenindajale siiski teha, sest paljud kaubandusketid on lubanud, et taolistel juhtudel võimaldatakse tarbijal osta toode riiulile märgitud hinnaga.

- sarnastest hinnapettustest tuleks kindlasti teavitada ka tarbijakaitseametit, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

8 kommentaari

K
Kui mujal Euroopas  /   13:21, 22. sept 2017
on kauplus kohustatud müüma letil oleva hinnaga, on Eestis vaid lubatud (ei kohusta), müüa leti hinnaga. Soovi korral võib kaubast loobuda. Kasvõi gramm või millimeeter, aga peab saama kaupleja kasuks ja tarbija kahjuks.
U
uus strateegia   /   14:10, 22. sept 2017
on kaupmeestel see, et pannakse kallima toote juurde "kogemata" odavama toote hind (õige hind on kuskil natukene kaugemal) ja see kes ei süvene võtab toote ja tormab rõõmsalt kassasse, ning maksab täishinna.
A
arvestage sellega  /   14:14, 22. sept 2017
me elame siiski Banaanias
T
täitsa lõpp kui hambutu  /   14:56, 22. sept 2017
kokkuvõttes - tohib nuriseda. Pood annab sis armulikult lubatud hinnag. Õiglane oleks, kui selle tauba saaks tasuta! Küll siis poed hoolitseks, et hinnaerinevust pole. Muidu tasub ju lõpmatuseni proovida. Tarbijakaitseamet on kasutu nagu vana .. kartul.
I
irw  /   19:04, 22. sept 2017
nagunii on õigus kõigil misiganes kaubast loobuda seni, kuni raha makstud pole.
  /   20:48, 25. sept 2017
Veebipoodi saad tagastada rämpsu, aga tavalisse poodi ei saa. Tehke ise oma järeldused, kust osta.
P
Probleemi lahendus-ära ole lammas!  /   17:54, 5. okt 2017
Enamik inimestest ei tee piiksugi, kui teda on kaupluses petetud. Mõeldakse, et ega see 20-30 senti mind ei tapa. Aga just see, et viiest neli on lambad, annab kettidele võimaluse süsteemseks tarbija petmiseks. Muutke mõtlemist! Usaldage, aga kontrollige! Tehke seda iga kord kassa juurest lahkumata nagu mina seda alati teen. Ja mind ei huvita, mida arvab kassapidaja sehkendamiest nördinud järjekord. Kui meist enamik mõnda aega järjekindlalt omi tšekke kontrolliks, siis on ketil 2 võimalust: ta kas korraldab oma töö ümber nii, et tarbija kahjuks praktiliselt ei eksita või palkab eraldi inimese, kes lahendab kassas tekkivaid pretensioone. Mis te arvate, kumb versioonidest on tõepärasem?
.
...  /   14:09, 19. okt 2017
Ühes välismaa poes oli silt, et kui kauba hind riiulil ja kassas erineb, saate selle toote täiesti tasuta. Ma käisin seal päris tihti, millegi pärast ei olnud kogu selle aja jooksul ühtegi toodet, mille hind oleks erinenud!!!
Eestis on tihti nii, et eelmise nädala soodustuse hinnad on väljas veel järgmise nädala keskelgi st mitu päeva on juba tarbijaid vale hinnaga petetud.

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias