Nõuandetelefonile vastavad pikaajalise kogemustega meditsiinitöötajad 24 tundi ööpäevas ka nädalavahetustel ja riigipühadel. (Heiko Kruusi)

Tervisemure võib meid mõnikord tabada väga ebasobival hetkel, näiteks õhtusel ajal, nädalavahetusel või reisil olles.

Leidmaks tervisemurele lahendus, pakub tervishoiusüsteem eri võimalusi. Perearst on alati esimene nõustaja, kes teab oma nimistu inimeste tervise ajalugu ja oskab soovitada kõige sobivama ravi. Teine võimalus saada tervisenõu kiirelt ja mugavalt on helistada ööpäev läbi töötavale perearsti nõuandetelefonile 1220. Nõuandetelefonile vastavad pikaajalise kogemustega meditsiinitöötajad 24 tundi ööpäevas ka nädalavahetustel ja riigipühadel. Kui tundub, et tervisemure on eluohtlik või tekib kahtlus, et haigus võib kiirelt süveneda, tasub pöörduda erakorralise meditsiini osakonda (edaspidi EMO). Kui te ei ole päris kindel, kas tervisemurega peaks pöörduma kohe haiglasse, ootama perearstile pääsemise aega või küsima nõu apteegist, aitab alati nõuandetelefon 1220.

Sama kehtib kiirabi puhul, kui te ei ole eluohtlikus olukorras. Eluohtlikus olukorras helistage alati 112. Kui teie mure ei vaja kohe kiirabi, siis helistage 1220 ning nõustaja aitab jõuda selgusele, mida oleks kõige otstarbekam ette võtta. Kui olete helistanud numbrile 1220 ja kõne ajal selgub, et tarvis on vältimatut arstiabi, suunatakse kõne edasi numbrile 112, kust saadetakse välja kiirabi.

Perearsti nõuandetelefonil saab abi nii eesti kui ka vene keeles ning abi saavad kõik inimesed – ka need, kellel pole kehtivat ravikindlustust või kes elavad välismaal.

Nõuandetelefonile helistades tuleb oma kirjeldusega olla võimalikult täpne, sest nõustaja ei ole teie kõrval ja füüsilist abi ta telefoni teel pakkuda ei saa. Küll saate ise võimalikult täpse nõu saamiseks nii mõndagi ära teha, näiteks:

• võimalusel kraadige ennast või abivajajat, kelle pärast helistate, et nõustajal oleks hõlpsam nõu anda (NB! see on eriti oluline väikelaste puhul);

• vajaduse korral mõõtke vererõhku (ja pulsisagedus) ning pange näit paberile kirja;

• kui tarvitate ravimeid, vaadake järele, milliseid täpselt võtate ja pange need telefoni kõrvale valmis, et nõustaja saaks vajaduse korral küsida toimeaine kohta;

• võimalusel pange ka paber ja pliiats telefoni kõrvale valmis, et saaksite koduse ravi juhised kirja panna.

Milliste muredega võib nõu küsida?

Tervisemuresid on erinevaid. Kui puudub kindlus õigesti käituda, siis tasub alati nõu küsida. Isegi teadlikel inimestel läheb ärevates olukordades meelest, mida teha põletuse korral või millised on õiged vahendid, et leevendada lapse palavikku. Nõuandetelefoni töötajad tegelevad ka küsimustega, mis puudutavad ravimeid. Näiteks on ununenud, mitu korda päevas ravimit manustada tuleb. Sellisel juhul on kindlasti vaja teada ravimi täpset toimeainet, mis tuleks enne nõuandetelefonile helistamist järele vaadata.

Oluline teada

Pidage meeles, et õhtuti ja pühade ajal on liinile rohkem helistajaid. Siis on perearstikeskused suletud ja perearstid ei ole kättesaadavad. Tuleb arvestada, et kui helistajaid on palju, suunatakse kõne ooterežiimile. Kui küsimus ei ole kiireloomuline, võib ootamise asemel mõne aja pärast uuesti proovida. Helistades kuulete esmalt sissejuhatavat teksti ning alles seejärel saab ühenduse kõnekeskusega. Helistaja kulud piirduvad vaid kõneteenuse maksumusega helistatavalt numbrilt.

Perearsti nõuandeliinile 1220 helistades pea meeles

* välismaalt helistades tuleb valida +372 634 6630

* helistaja isik jääb anonüümseks

* nõu antakse nii eesti kui ka vene keeles

* helistada võivad kõik, olenemata ravikindlustuse olemasolust

Palju kõne maksab?

* Helistades lauatelefonilt lühinumbrile 1220 on esimesed 5 minutit tasuta (v.a. Starmani ja Tele2 võrgust), peale 5 minutit tasub helistaja kõne eest kohaliku kõneminuti hinna alusel

* Helistades mobiiltelefonilt lühinumbrile 1220, tasub helistaja kõne eest alates esimesest minutist telefonioperaatorite hinnakirjade alusel (Telia – 0,2278 €/min, Tele2 – 0,23 €/min, Elisa – 0,30 €/min (seisuga 31.03.2017)

* helistades lauatelefonile +372 634 6630, tasub helistaja kõne eest telefonioperaatori hinnakirja alusel.

0 kommentaari

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias