Lastekaitsepäeval aitasid sajad tartlased kaasa Eesti pikima võileiva valmistamisele. AHHAA keskuse eksperdid mõõtsid võileiva kogupikkuseks 224,27 meetrit. (Kadri Audova)

Poelettidele ilmub järjest enam selliseid saia- ja leivatooteid, mis sisaldavad vähem nisujahu, seevastu on neis rikkalikult tervislikke seemneid, köögi- ja kaunvilju.

„Tänapäeval lisatakse pagaritoodetesse lisaks täisterajahule ja seemnetele ka kaunvilju ja köögivilju, mis teevad toote ühelt poolt palju maitsvamaks, aga teisalt on väiksema nisujahusisalduse tõttu ideaalsed neile, kes gluteeni pelgavad,” sõnab toitumisnõustaja Külli Holsting. Üha rohkem levivat gluteenihirmu peab Holsting samas murettekitavaks ning kutsub üles mitte loobuma teraviljatoodetest konkreetse diagnoositud põhjuseta.

„Kui jätame menüüst välja teraviljatooted, võib juhtuda, et meie toidusedelis hakkab nappima B-vitamiine, tsinki, magneesiumi ja rauda, samuti võib vajaka jääda kiudainetest,” tõdeb Holsting. Toitumisnõustaja sõnul vajab organism B-vitamiine kõige enam stressirohkel ajal, kuid need on hädavajalikud ka südame, veresoonkonna ja närvisüsteemi toimimiseks. Tsink on asendamatu, aidates kaasa üle 300 ensüümi toimimisele organismis. Lisaks toetab see limaskesti ja toetab immuunsüsteemi.

Magneesiumi tuntakse närvide ja lihaste rahustava ja lõõgastava toime poolest, kuid magneesium osaleb ka veresuhkru tasakaalustamisel. “Üha rohkem esineb kõigis vanuserühmades probleeme raua- ja kiudainete puudusega – kui keskmine naine vajab päevas 25 grammi kiudaineid ja mehed koguni 35 grammi, siis tegelikud kogused kahjuks selle soovituseni ei küüni. Samas on pagaritoodetes sisalduvad kiudained vajalikud kolesteroolitaseme langetamiseks ning seedimise ja kaalu kontrolli all hoidmiseks,” sõnas ta.

0 kommentaari

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias