2
fotot
Jüri Pino, kirjatsura. (TAIRO LUTTER)

Ega seks palju vaja olegi. Mõnd madallendurit ainult, kes arvab, et igasugune tee on Schnellbahn. Või uudiseid sellest, kuis keegi jälle kuskil kedagi sodiks sõitnud, või ise näha, kuis pidurid ei pidanud, sõit pooleli.

Üleeilne avarii Laagna teel,sõiduauto kaotas juhitavuse ja lendas üle katuse,juht sai kergelt vigastada. (Teet Malsroos (Õhtuleht))

Jättes kõrvale poolemeelsed, kes arvavad, et mis see pitsike ikka teeb. Eriti kurjaks teevad siinkirjutajat madallendurid, uljalt kurvivõtjad, võimalikul ja võimatul juhul möödasõitjad, muidu nõelujad.

Lähed kurjaks, sadistiks kätte.

Jüri Pino, kirjatsura. (TAIRO LUTTER)

Tongis päi rooli roninu tuleks mõneks ajaks toimetada türmi asemel hullumajja, tehku vaimutohtrid selgeks, kui loll sihuke inimene ka muul ajal on, kärakas ju vaid võimendab olemasolevaid väärastumusi. Teistele lohakatele võiks sõidueksami kaela väänata. Et mis see teha on, juba tehtud, vabalt.

Hoiatus oli, et mus ärkab sadist.

Korraldaks siiski natuke erilisema eksami. Nagu ise kunagi tehtud. Veoauto roolis. Soovitavalt, kui mõne veel leiab, napilt ülevaatuse läbinud masina GAZ-53. Eksam viidagu läbi trassil Pärnu kesklinn-Tallinn-Narva kesklinn. Oodake nüüd väheke.

Julgen väita, et keskmine madallendur ei kujuta üldse ette, mis sorti vehiikliga tegemist on. Kuhu satutakse, mis teil on ja mis teil pole. Kõigepealt istutakse kõvasti kõrgemal. Näha on kaugemale, aga nina ette üldse mitte. See on kolakas ja uimane. Sel pole automaatkäigukasti, kohvitopsi hoidjat, ammugi igasugu võimendusi, raadioid, mängijaid, muid jubinaid. Turvavööd kah pole.

Küll aga ragisev käigukast, ebasätitav iste, küte, mis kas praeb jalgu või ei tööta üldse, piduripedaal, mida tuleb rammida, sidur jällegi nii peps, et iga lohakama vajutuse peale haigutab kogu auto: ah, pissipeatus või?

Turvapatju ka pole. Kiirusehoidjat, kompuutrit, seda vidinat, mis aitab küljetsi parkida, kah. Kiviaeg.

Läheb küll alajaotusse „Eunuhh vahib pornot”, aga teatava püsivusega on jälgitud üht autoteemalist needusekülge. Nimi on ericpetersautos.com. Ehtsad autopeded saavad sealt rohkem aru kui mina, kes olen selle 25 aastaga pea kõik unustanud.

Ometi leiab sealt silindrimahtude vahelt vahedaid targutusi. Ehk tõrva ja tule sülgamist igasugu ogarate moodsate leiutiste pihta, mis rauast sõpradele kohustuslikuks tehtud või varsti tehakse. Kuis igasugu mugavused hajutavad tähelepanu – roolis juuakse kohvi, valitakse muusikat, pläkutatakse. Kuis kokkupõrkel hoiavad tugevdatud aknapostid küll autot kägardumast, aga kuna on jämedamad, siis piiravad ka nähtavust, mis võibki viia õnnetuseni. Igasugune automaatika viib selleni, et ka oskamatu julgeb rooli ronida. Jne.

Madallendurid saaksid ehk aimu, autojuhtimine on täiskohaga tegevus, mitte taust. Nõuab mainitud masinas jõudu. Ehk väsitab ka, selg jääb kangeks, tagapalged saavad põrutada. Vajutamisest pole mingit tolku, ainult röögib. Kohalvõtt ei käi iialgi vingelt.

Tuleb ära kannatada Pärnu maantee ja aduda ise masendust, mida omasugused tekitavad. Rohked foorid ja Tallinna hullumeelsus. Piiteri maantee võtab oma kolm tundi, Narva on fooridest üle külvatud. Võib-olla jõuaks midagi kohale.

Nojah. Liiga julm ja muidugi liiga ohtlik. Julmem oleks vaid see, et kui ära ei tee, sõidad samadel tingimustel kuskilt kuskile läbi Moskva.

Vähemalt sai ära turtsuda. Dixi et animam levavi.

2 kommentaari

T
Teeline  /   18:52, 5. mai 2017
Üldiselt Pinoga nõus, aga 53-est ta suurt ei tea, või on unustanud. Epistula non erubescit
V
vanaisa  /   22:21, 5. mai 2017
No ei saa ikka kõike situatsioone üldistada. Igal juhtumil on eripära. Nii, et kui pole miskit teha, siis jura edasi.

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias