Pildil on Tallinna mupo piletikontrolör (Teet Malsroos)

Üle 10 000 ühistranspordivarga koondav Facebooki-leht on infovahetuses saavutanud taseme, kus piletit on mõistlik soetada vaid paadunud aatemeestel.

Kodanikuühiskonna särava tähena helgib sotsiaalmeediataevas kommuun Bussikontroll Tartus, mis täidab siinsete bussijäneste ammuse unistuse: õlg õla kõrval annavad vabatahtlikud teineteisele viivitamatult teada, kui linnapildis hävingut tõotavat piletikontrollibussi märkavad. Nii võib tõsiasjadest, et üks vaenlase sõidukitest parasjagu Annelinnas ja teine Veerikul redutab, teha lihtsa järelduse, et Kvissentali rahvas võib täiesti muretult tuvasti piiksutamata jätta.

Sisemine eetika

Ettevõtmise võlu peitub just mastaapides: analoogseid lehti on püütud käima lükata ka teistes linnades, kuid just Emajõe Ateenas on saavutatud olukord, kus mõni aktivistidest helkurvestides menetlusteenistujatest juba mõne minuti jooksul ette kanda saab. Grupieetika näeb ette, et märgitakse ära nii bussipeatus kui täpne kellaaeg, samuti on kena kirja panna, kui ekipaaž murdmiskohast lahkunud on.

Kuigi postitajate seas annavad põhitooni varateismelised, ei maksa arvata, nagu info teistele vanusegruppidele püüdmatuks jääks. Näiteks libakonto alt portaali kasutav tõkestamatult keskeale lähenev linlane tunnistas ausalt, et harvade linnareiside eest 83 senti välja käia talle suuri raskusi ei valmista, kuid talle lihtsalt meeldib teiste kulul liugu lasta – see tekitab mõnusat elevust, mis meenutab vaeseid tudengiaastaid. "Kui linn minult raha kätte tahab saada, mõelgu välja midagi paremat kui see mupo dessant," põrutas ta.

Refereeritud artikli täisteksti loe Tartu Ekspressist.

22 kommentaari

T
trifiid  /   19:52, 12. apr 2017
Tasuta bussisõit on inimõigus
K
Kas  /   20:10, 12. apr 2017
pileti hind natuke liiga "odav" ei ole, et tahetakse jänest teha. Pange piletihind normaalseks ehk siis inimese tasku kohaseks ja te ei usu aga te võidate mitte ei kaota.
N
Noh  /   20:20, 12. apr 2017
kontrollid peavad midagi muud välja mõtlema, käima iga päev eri tundidel, võtma korraga ühe bussi ette ja siis kaduma kohe määramata ajaks, las siis hirmuga ostavad pileteid, mitte nii et tulevad ja kammivad pool päeva järjest.
N
no  /   20:27, 12. apr 2017
on rahvas-tahan teenust, aga maksta ei soovi- selline tegevus ju võrdne vargusega
K
ka ei saa aru  /   20:32, 12. apr 2017
milles probleem. ei pea üldse busspeatuses seisma ja ootama. sõidavad vahetult enne bussi peatumist bussi ette. ja ongi kõik
V
Väga hea uudis!!!  /   20:45, 12. apr 2017
Miks mina tartlasena pean maksma pileti eest nii Tartus kui Tallinnas aga tallinlane Tallinnas ei pea maksma. Ilmselge ebaõiglus. Kas tallinlased on vaesemad või on seal palgad väiksemad...
Veel: minu silmis on piletikontrolör ühiskonna kõige madalam aste. Veel madalam pervert kui kohtutäitur! MOTT
M
mina toetan ka  /   20:56, 12. apr 2017
seda ettevõtmist ja kutsun ka teisi inimesi sellega liituma ! Väga tore algatus ja natukenegi sellest fatseebokist kasu.
J
jänestele  /   21:23, 12. apr 2017
Aga uute bussidega tahaks küll sôita... see on vargus. Käige jala, kui piletit osta ei suuda.
  /   21:24, 12. apr 2017
väga hea teema enne kov valimisi. Ainult edu noortele!
K
kapsas  /   21:35, 12. apr 2017
aga tartus pole mupo't....mupo on keskerakonnaga kaasaskäiv asjandus.
K
Kontrolörid  /   22:24, 12. apr 2017
kardavad kaotada oma tööd.Otsige endale päris töö.
  /   22:28, 12. apr 2017
Kas selle Delfi uudise Delfisse kirjutas Perekooli püsikommentaator ja Delfi "reporter" , kes nimetab ennast hüüdnimega Kitah ?
O
ootaks veel  /   22:32, 12. apr 2017
poest saia varastamise äppi
T
Tähendab  /   22:38, 12. apr 2017
siis,et iga bussisõitja on Tartu Linna arust võimalik varas ehk bussijänes!?
R
Rait  /   22:45, 12. apr 2017
Suht huvitav, kuidas inimesed vahatahtlikult ennast sinna gruppi kirja panevad ja enda avalikult vargaks tituleerivad.
Kellegi teise arvelt ja kasusaamise eesmärgil bussiga ilma piletita sõita on vargus.
  /   23:23, 12. apr 2017
Trammitee ehituseks jm totrusteks raha jagub, aga bussõidu hind peab laes olema? Kui muidu räägitakse üle Eesti tasuta transpordist siis miks Tartus ei võiks tasuta olla?
H
Horros  /   01:40, 13. apr 2017
Rootsis oli suts erinev aga sisus sama sarnane liikumine, seal pidi väikese raha iga kuu maksma ja kui jäid vahele, korvas nö see kommuun su trahviraha.
.
Suht eluterve lähenemine Tartus.
Hispaanias saab minu kohas 76 sendi eest liitri punaveini.
.
See 86 senti on suur raha inimesele ja ma ei arva, et keegi kellegi kulul liugu laseb, kui kõik maksavad russofoobia taustal kahte prontsenti agressorite majutamiseks ja muuks.
.
Kulutataks riigi / maksumaksjate raha rahva heaks, sius ei peaks ka Tartus keegi nihverdama.
H
Horros  /   01:40, 13. apr 2017
Rootsis oli suts erinev aga sisus sama sarnane liikumine, seal pidi väikese raha iga kuu maksma ja kui jäid vahele, korvas nö see kommuun su trahviraha.
.
Suht eluterve lähenemine Tartus.
Hispaanias saab minu kohas 76 sendi eest liitri punaveini.
.
See 86 senti on suur raha inimesele ja ma ei arva, et keegi kellegi kulul liugu laseb, kui kõik maksavad russofoobia taustal kahte prontsenti agressorite majutamiseks ja muuks.
.
Kulutataks riigi / maksumaksjate raha rahva heaks, sius ei peaks ka Tartus keegi nihverdama.
R
RS 2  /   07:12, 13. apr 2017
Muidu on su jutt mingil määral ka õige, paralu russofoobia eest said miinuse, sest viimane pole foobia vaid karm reaalsus. Ja *itt kui mõned ei suuda ei ajaloost ega ümberringi toimuvatest sündmustest õppida vaid eelistavad ämbri kolina saatel kadestustväärt regulaarsusega rehavarrega pikki otsaesist saada.;)
M
mari  /   07:39, 13. apr 2017
Kahju, kui oma riiki peetakse selleks, mida võib mõnuga tüssata. Venelase mõtlemine.
N
Nii on kogu aeg olnud.   /   07:47, 13. apr 2017
Kui üks mõtleb välja luku, on teised kohe ametis, kuidas see lukk lahti saada.
H
Hind  /   12:56, 13. apr 2017
Tallinnas peab maksma juhi käest ostes 2 eurot tööealine, pensionär 1 euro. Samal ajal maksab bussipilet USA pealinnas 1 dollari ehk siis on odavam. Kes on varas, äkki hoopis linnavõim, kes kehtestanud hinna?

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias