Jooksjad Tallinna sügisjooksul (Teet Malsroos (Õhtuleht))

Kevadiste soojade ilmadega võib tänaval märgata ka esimesi jooksjaid, kuid nad kipuvad hooaega alustades sagedasti treenimisega üle pingutama.

Linnaleht toob välja neli märksõna, mida tasub jooksmisega taasalustades silmas pidada.

1. Järkjärgulisus

Kui jooksmises on olnud pikem paus, siis esialgu sobib alustada pigem lühikeste jooksutreeningutega, et organismil oleks aega uue koormusega kohaneda. Mõistlik on kombineerida jooksmine alguses aktiivse kõnniga, näiteks joosta väga kerge tempoga 10 korda kaks minutit vaheldumisi ühe minuti aktiivse kõnniga.

2. Jälgi pulssi

Võib juhtuda, et suhteliselt rahulikult joostes tõuseb pulsisagedus väga kõrgele, näiteks üle 180 löögi minutis. Sel juhul on samuti soovitav alustada näiteks jooksu-kõnni treeningutega, ning järk-järgult koos treenituse paranemisega suurendada jooksu ja vähendada kõnni osa.

3. Jälgi tehnikat

Suur osa harrastajatest paneb jala maha üle kanna ning sellisel puhul on jooksmiseks parem pigem pehme pinnas, nagu kruusakattega tee ja metsarajad, vältida tuleks asfalti. Kui joostakse korrektsema tehnikaga ehk esimesena puudutab maad pöid, siis ei ole jooksupinnase omadused nii olulised.

4. Eelista metsaradu

Võimalusel tuleks järgida põhimõtet, et enamik treeninguid toimuks kruusakattega teedel ja metsaradadel ning kui eesmärk on võistlustel osaleda, siis tuleks aeg-ajalt treenida pinnasel, millel toimub võistlus.

Allikas: Linnalehe arhiiv, intervjuu Tartu ülikooli kehakultuuriteaduskonna lektori Martin Mosesega

0 kommentaari

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias