(Tairo Lutter)

Statistikaamet avaldas inimeste toimetulekust uue kokkuvõtte, millest selgub, et endiselt elab Eestis vaesuses pisut üle 30 protsendi elanikest ehk ligi 400 000 inimest. 

Kui aga vaadelda inimeste sissetulekuid ilma sotsiaaltoetuste ja pensioniteta, elaks Euroopa sellel äärekesel vaesuses lausa 73,3 protsenti inimestest. Seega tuleb välja, et Eesti elanike võimalused end tööga elatada on päris ahtakesed. Neid, kes elavad oma leibkonnas palgatöö või ettevõtlusega teenitud sissetulekust ja seejuures vaesusega võitlemata, on vaid 350 000. Kuna nende hulgas on ka lapsed, siis järelikult suudab tööga elamisväärse sissetuleku teenida paarsada tuhat inimest.

Teisisõnu öelduna tähendab see, et Eesti 1,3 miljonist elanikust saaks iseseisvalt ja suuremate probleemideta eluga hakkama vaid neljandik. Ülejäänutel hoiab hinge sees põhiliselt seesama neljandik, kes maksab oma sissetulekutelt makse, millega saab sotsiaalkaitse korras toetada neid, kes ei tööta või piisavalt ei teeni. 

Ülalpeetavad 

Peale paremal järjel teenijatelt maksude kogumise keerutatakse raha pisut ringi toimetulematute inimeste palkadelt. Näiteks maksab tööl käiv, kuid 390-eurost miinimumpalka teeniv kahe lapsega üksikema riigile umbes 45 eurot tulumaksu kuus, kuigi ta teenistusest jagub iga pereliikme jaoks vaid 112 eurot. Kui lisada lastetoetus, tuleb pereliikme kohta 142 eurot kuus, mis jätab leibkonna ikkagi absoluutsesse vaesusse. Nüüd hakkab pere eluasemekulude suurusest sõltuma see, kas tal tekib võimalus küsida omavalitsuse sotsiaalosakonnast paar krossi juurde toimetulekutoetuse näol.

Absoluutset vaesust mõõdetakse Eestis ametliku elatusmiinimumiga, milleks on juba mitu aastat olnud 205 eurot. Selle rahaga kuu kohta peaks üks inimene ära elama ilma, et ta olukorda saaks nimetada absoluutseks vaesuseks. Leibkonna peale seda summat aga ei liideta, vaid arvutatakse vastava valemiga, kus iga järgmine pereliige peaks toime tulema pisut väiksema summaga – hulgapeale tulevad ju mitmesugused asjad odavamad.

See aga viitab, et keeruline on toime tulla ka üksikutel inimestel, kui nad ei tööta või teenivad kasinalt. Nemad peavad ju kõik majapidamiseks vajaliku soetama üksinda. 

Kolmandik riigieelarvest 

Teine tähtis mõiste, millest toimetuleku juures räägitakse, on suhteline vaesus. 2013. aastal, mille kohta statistikaameti värske ülevaate käib, oli Eestis suhtelise vaesuse piir 358 eurot kuus. See on raha, mille inimene saab kätte, mitte brutosumma töölepingus. Ka see summa on mõeldud üksiku inimese või siis leibkonna esimese liikme kohta. Arvestusega, et mitmekesi elades on võimalik majandada pisut odavamalt.

Nii näitavadki statistilised andmed, et absoluutses vaesuses elab Eestis iga 12. inimene (8 protsenti), suhtelises vaesuses aga juba iga neljas-viies (22,1 protsenti). Alanud aasta riigieelarve seletuskirjast loeme, et valitsus on võtnud sihiks vähendada absoluutses vaesuses inimeste hulka 6,8 protsendile (see oleks siis iga 15. inimene) ja suhtelises vaesuses inimeste hulka 16,5 protsendile (iga 6. inimene). Eelarvesse on planeeritud 2,5 miljardit eurot sotsiaalkindlustustoetuste jaoks. See on ligi 30 protsenti riigieelarvest.

Ometi on teada, et samas rütmis pensioni- ja lastetoetuste kasvuga on suurenenud osa hindu, mis puudutavad just nendesamade varasemast suuremate toetuste saajaid. Näiteks kasvasid sel aastal lasteaiatasud, sest need olid mitmel pool seotud miinimumpalgaga.

Statistikaameti andmeil on Eesti elanikkonna vaeseima ja rikkaima viiendiku sissetulekute erinevus 6,6-kordne.

---------------------------------------------------------------- 

Üksikemad ja üksikisad 

Kõige suuremas vaesusriskis elavad ühe rahateenija ja mitme ülalpeetavaga leibkonnad. Eestis puudutab see kõige valusamini madalapalgaliste üksikemadega perekondi.

  • Euroopa üksikemaga leibkondade tabelit juhivad Läti, Eesti ja Leedu. Lätis on iga neljas leibkond üksikemaga, Leedus iga viies. Eesti asub nende kahe vahel.
  • Kõige vähem, umbes 10 protsenti, on üksikemaga leibkondi Küprosel, Šveitsis, Hollandis ja Rootsis.
  • Üksikisadega leibkondi leidub enim Soomes, aga ka teistes põhjamaades. Vana Euroopa keskmisega võrreldes on üksikisasid arvukalt ka kõigis Ida-Euroopa riikides.
  • Nn vabaabielus elavaid leibkondi teistest enam Rootsis, Eestis, Soomes, Norras ja Prantsusmaal. 

Allikas: Eurostat

125 kommentaari

E
ert  /   16:49, 12. veebr 2015
Riik on maksudega rahva paljaks röövinud!Iga teenitud eurist saab riik 69%.Orjad oleme. RIIGI ORJAD.
Õ
Õnnelik  /   16:54, 12. veebr 2015
Aga vastavalt Eurostatistikale oleme me Euroopas kõige rahulolevamad ja õnnelikumad inimesed, vot nii !
J
jaan  /   18:12, 12. veebr 2015
sellises riigis on kurb elada
J
JUTU---PUHUJAD OLETE!  /   18:23, 12. veebr 2015
SM,: LIGI KUULA MIND!!!((( OLENGI EESTIS ÕNNELIK --MA EI PEA VEEL "ÕHU EEST RIIGI --ISANDALE RAHA TASUMA,,
AGA KUI JUBA VÄLJUN KODUST LEIVA-JÄRGI --KOHE MAKSAN,SEST OLEN SANT,
J
JUTU---PUHUJAD OLETE!  /   18:23, 12. veebr 2015
SM,: LIGI KUULA MIND!!!((( OLENGI EESTIS ÕNNELIK --MA EI PEA VEEL "ÕHU EEST RIIGI --ISANDALE RAHA TASUMA,,
AGA KUI JUBA VÄLJUN KODUST LEIVA-JÄRGI --KOHE MAKSAN,SEST OLEN SANT,
E
ettepanek  /   19:13, 12. veebr 2015
_Kui aga vaadelda inimeste sissetulekuid ilma sotsiaaltoetuste ja pensioniteta, _
Aga ärme arvestame palku, stipendiume, dividende ja honorare ka! Saame veel vängema pealkirja.
L
Lambakari  /   20:23, 12. veebr 2015
kellele ei ole jäänud midagi peale määgimise, Kuni "õnneliku" lõpuni,
M
Manivald  /   20:37, 12. veebr 2015
palju tõstaks inimeste elatustaset pankade jne poolt riigist väljaviidava kasumi maksustamine. Lihtnee
J
Juku  /   22:05, 12. veebr 2015
Jube lugu, isegi lapsed, pensionärid ja invaliidid ei saa elamisväärset palka!!!
M
Mees54  /   22:26, 12. veebr 2015
kommentaar kadus, kahju, kui ei lasta oma arvamust avaldada..., kes siis on Eestimeelse Patriotismi vastu??? Kas Ajakirjanik?
M
Mees54  /   22:28, 12. veebr 2015
Surm, nälg ja ....häda vaid tulevik!
P
Piret  /   01:45, 13. veebr 2015
Poes küll nii ei tundu. Korvid kuhjaga täis ja kaugeltki mitte ellujäämiseks kõige hädavajalikumat...
K
kallis piret  /   07:21, 13. veebr 2015
See raha tuleb pere arvelt,sest pered on pooleks.Isad teenivad väljaspool eestit toiduraha perele. Võrus on seda eriti tunda. linnapildis on emad lastega ja vanurid,sekka ka asotsiaale. Pühadel ja suvel on aga palju võõra riigi numbrimärgiga autoid.samuti vaadake nädala algul bussijaama- mehed kottidega bussile minemas ja lapsed emadega lehvitamas. Arvate et need mehed sõidavad puhkusele-ei ikka tööle soome,rootsi,norra.seda raha me siin kauplustes näemegi
J
Jaah!  /   10:57, 13. veebr 2015
"Kui aga vaadelda inimeste sissetulekuid ilma sotsiaaltoetuste ja pensioniteta, elaks Euroopa sellel äärekesel vaesuses lausa 73,3 protsenti inimestest"
Ja alates aastast 2016 saabki meie terga partei juhtimisel nii olema!
S
super ju, see oli  /   11:08, 13. veebr 2015
ju peale iseseisvust teada ja näha, kes saod ärastada palju kinnisvara, nende lastel pole väga raske, suurem osa alla keskmist teenivatel peredel on välipankade orjuses tõesti sanditunne, sest esimesena jagatakse sandipalk pangale, eluasemel kulule, elekter on sama ahnur,lastele kooli igasugu kulud, lasteaeda suured maksud, riided-jalanõud on tehtud ka nii et kaua ei peaks vastu jne...Kas jääb siis muud tunnet kui sanditunne, kõikidel pole riigis võimalik saada professoriks, ministeeriumide hiigelnimistusse, suurfirma omanikuks, riigikogulaseks,IT bossuks ja muudele bossude kohtadele, kus palgad alates 2000.-20000.-ni, sest pole tarvis niipalju bosse ja muid untsantsakaid. Kaupadele lisatakse pool igasugustest maksude nimekirjast, mis on ulme jne...
JUHEIII, KEL POLE HEAD KINNISVARA JA HEAD PALKA ,EI PEAKS LAPSI MURETSEMA JA KOGU LUGU.
J
jah  /   11:11, 13. veebr 2015
üksi elav pensionär saab 300 eurot kuus,sellest maksab maksudeks 160 eurot,et korterist välja ei tõstetaks ja tabletid 30 eurot iga kuu ja see pisku mis üle jääb on 110 eurot kuus,kas sellest elaks üks toompeal istuv suurepalgaline ära.Tehke proovi ! Aga mitte ükski riigikokku pürgija pole sõnagi rääkinud üksikust elavast pensionärist,et nendel on tõesti väga raske.
J
jah,  /   11:20, 13. veebr 2015
arvan, et üksi elaval pensionäril on kibe elu
P
Piretile  /   11:24, 13. veebr 2015
mine vaata,kuidas väikelinnas asjad käivad.Allahinnatud kaup kaob välgikiirusel,vanad inimesed uurivad realiseerimisaega ületanud kaupa ja loevad sente,kas suudavad seda osta.Ja ega kuu lõpus eriti vanu inimesi poes ei ole näha, lihtsalt pens saab selleks ajaks otsa .
V
Velirand  /   11:26, 13. veebr 2015
"elaks sellel Euroopa äärekesel"
Niimoodi oma kodumaa kohta ei öelda.
K
koll  /   11:32, 13. veebr 2015
POLIITIKUD JA PÄTID,NII ET PÖÖBLID TÖÖLE !!!
T
Tööandja  /   11:36, 13. veebr 2015
1000 Eurot bruttona minimaalselt töötajale peaks olema jõukohane igale enamvähem normaalsele ettevõttele. Võtan seda oma ettevõte järgi. Pole probleemi, seda tööandja ja töötaja normaalse töösuhte korral
T
To Velirand  /   11:37, 13. veebr 2015
Mis sel "Euroopa äärekesel" siis viga? Iseasi kui mõni venelane kaebaks, et ei teata, kust geograafilise Euroopa piirid lähevad... Aga juba soomlane Saarikoski nimetas oma kodumaad "Euroopa servaks" ja keegi ei solvunud.
Ü
Üks pidev jama selle ÕL-iga!  /   11:38, 13. veebr 2015
Kui vähegi püüad ennast kaitsta, arvavad moderaatorid, et oled rahvavaenlane ja su komm ei ilmu.
T
To Piret  /   11:38, 13. veebr 2015
"Poes küll nii ei tundu. Korvid kuhjaga täis"
Selle mulje tekitamiseks piisab täiesti rikkaimast viiendikust, ausalt ka!
J
ja  /   11:44, 13. veebr 2015
ega paremuse poole ei lähe midagi,10 aastat tagasi polnud vigagi.Aga ei kujuta ette mis 10 aasta pärast on.
J
ja  /   11:44, 13. veebr 2015
ega paremuse poole ei lähe midagi,10 aastat tagasi polnud vigagi.Aga ei kujuta ette mis 10 aasta pärast on.
C
cdf  /   11:44, 13. veebr 2015
sdfg dfghjkl
R
REFORMIERAKONDLASTESTVARGAD ON EESTIRIIGI HÄVITANUD  /   11:46, 13. veebr 2015
EESTIRIIGI HUKK EI OLE ENAM KAUGEL
D
DODGERAM  /   11:55, 13. veebr 2015
Ja see peaks siis olema normaalne ?
*
*  /   11:59, 13. veebr 2015
Pensionärid on veel eelisseisus.Kui lapsevanem saab miinimumpalka,maksab üürid,lasteaiatasud jmt kulud,siis ei jäägi midagi kätte.Ja hoidku jumal kui laps(ed) peaks haigeks jääma.Millest see pere siis elab?
M
Merike  /   12:01, 13. veebr 2015
Ja kindlalt edasi, millegipärast ainult tagasi. Aitab!
K
Kristjan  /   12:04, 13. veebr 2015
Irw, Kindlalt edasi, no sellist edasiminekut mul küll vaja pole, pöörame parem tagasi....!!!
N
NII ON !  /   12:23, 13. veebr 2015
VEnemaaga võrreldes on meil LUXEMBURG! Kahju,et meie " lõimujateni (86%) " see ei jõua kunagi.
J
ja jõudu.  /   12:27, 13. veebr 2015
Noh poes peabki järiekord olema kui kaks kassat tööle panna ja korv täis, kellel seda aega on antud seal igapäev molutada.
K
kaugemalt vaadate s  /   12:29, 13. veebr 2015
on eestimaalastel vaga kallid autod, auto igal pereliikmel, tanaval vaga kallites riietes inimesed, toidupoes kuhjaga tais karud, sellist pilti mujal maailmas ei nae.
Koik on kallis, aga tuletan meelde, et kaupmees paneb hinna,millega ostetakse, milline rabamine mooblipoodideski ja kodumasinad ja eletroonika, igal lapsel nututelefon.
Kajtlustan umbrikupalka ja muid sissetulekuid.
.
....  /   12:35, 13. veebr 2015
Lugesin hiljuti, et palga ja tööviljakuse vahel enam tegelikult seost ei ole, madala palga määravad teised asjaolud, vahel välismaised kontsernid ja suurettevõtted ....
K
Küll  /   12:38, 13. veebr 2015
et jälle saab reform rahva raha kallale.Ega ilmaasjata tehtud E valimisi.INIMESED ÄRGE HÄÄLETAGE EVALIMISTEL
T
targemaks saanu  /   12:45, 13. veebr 2015
noorena olin aus ja korralik,nüüd valetan,vassin,looderdan kuis jaksan,võtan pistist ja võimalusel varastan,seda kõike ilma süümekateta,Päev,kus saab puskut teha on kordaläinud päev. Kahju küll,aga muidu ei jää ellu.
P
Põhjamaa  /   12:48, 13. veebr 2015
Ah see ongi siis see Reformi lubatud uus Põhjamaa mudel....
P
Põhja maa  /   12:50, 13. veebr 2015
Kas selline ongi lubatud uus põhjamaa mudel ?
T
Tark inimene ei vali  /   12:51, 13. veebr 2015
Eestiriigi hävitajat rehvierakonda
A
Alar  /   12:51, 13. veebr 2015
Aga see-eest elab meie pisike koorekiht ülimalt hästi! Nemad juba ülejäänud rahva pärast südant ei valuta! Nende elevus ja ootus seisneb selles, kas nt. vabariigi aastapäeva presidendiballiks uus kleit või ülikond valmis saaks ja selga passiks!
T
t m  /   12:53, 13. veebr 2015
Ikka liialdused,ikka liialdused.
R
Reformierakonda  /   12:57, 13. veebr 2015
soovitavalt mitte valida,see lasteaed on juba küllaga jama kokku keeranud.
O
Oravad pannile  /   13:01, 13. veebr 2015
Saab vähemalt süüa
T
Tegelik pilt  /   13:02, 13. veebr 2015
Rumal kuulata siin neid kommentaare, kus poes palju rahvast, kel ostukorvid üle ääre ajamas. Põhjus ikka selles. et paljud pered käivad 1-2 korda nädalas poes, et osta selleks ajaks kogu toiduvaru. See veel ei näita nende jõukust. Tegelik pilt mujal väikelinnades on selline, kus kuulõpul on poes rahvast vähe ja kui kukub 5-s kuupäev, siis täituvad poed ka tunglevate pensionäridega. Seda pilti vaadates, kui jätta kaubasortiment välja, pole Vene ajaga midagi muutunud!
A
Alar 1le  /   00:12, 13. veebr 2015
Iiveldama ajab see jabur jutt vaesusest. Alles elas üks viiendik allpool vaesuspiiri, nüüd juba kolm neljandikku????? Mida lähemale jõuavad valimised, seda rohkem "vaeseid" on.
Just just! Mind ajab ka oksele see refide iganädalane populaarsuse tõus ja need olematud küsitlused sellel teemal.
E
Ettepanekule  /   00:08, 13. veebr 2015
Kui lisada ...... See ei muuda tänast reaalsust, et paljud töötavad inimesed on sunnitud elus püsimiseks küsima sotsabi.
J
ja  /   00:06, 13. veebr 2015
see 1/4 on riigikogu ja riigi ettevõtete juhid,
M
muki  /   13:06, 13. veebr 2015
Kallid riigiisad- teie poolt viljeletud pohhuism ei ole majandusmudel ega vabaduse etalon.
V
Volli  /   13:13, 13. veebr 2015
Reformierakond = Orjariik Eesti...!!!:(
M
merike-kristjan  /   13:19, 13. veebr 2015
Veremaal on veel hullem. Miljonid lapsed nälgivad, ei saa arstiabi. Timukas putler võiks neid toetada. Selle asemel toetab ta Ukrainat okupeerivad vene mõrtsukaid. Siin vaenuõhutavad vene impeerjumimeelsed kremlikesikud hakake parem tööle. TEEME TEISITI !
E
ei saa aru  /   13:21, 13. veebr 2015
kuidas on võimalik, et miinimumelatis ühele lapsele on 170 eurot korda kaks? eestis on paljudel peredel see kuu eelarve... riigikogu, kes seaduseid vastu võtab ei ole eesti reaalse eluga üldse kursis... kahju.
V
Velirand  /   13:30, 13. veebr 2015
Selliseid arvutusi võib iga riigi kohta teha ja võib jõuda väga huvitavatele järeldustele.
V
Vaesed Eestlased  /   13:37, 13. veebr 2015
Eluaeg orja reformierakonda
  /   13:43, 13. veebr 2015
nii ta on küll
P
Peab hakkama  /   13:49, 13. veebr 2015
vargaks või röövliks.
T
Tiina  /   13:57, 13. veebr 2015
Keegi siin kommenteeris, et rahval raha palju - ostab poes korvitäie kaupa. Ma käin ka nädala alguses ostan korvitäie- kõik panen külma-sügavkülma, ka leiva-saia. Kui piim otsa saab, lähen reedel ostan veel juurde paki või kaks (seda kõige odavamat) piima. Viimasel nädalal enne palgapäeva tavaliselt poes ei käi. Elan sellest, mis kapis-keldris on. Kui on. Varsti peaks kasemahl jooksma hakkama ja siis tulevad pungad.
M
Mida   /   14:00, 13. veebr 2015
mida külvad, seda lõikad. Väheste raha kulub suurema hulga upitamisele, kes ei väärtusta ennast, tervist, haridust, seega mitte midagi, mis viiks elujärje paranemiseni. Ning toodavad lapsi, kes ainult kiruvad ning saavad täpselt seda, mida tahavad.
M
mõtiskleb  /   14:01, 13. veebr 2015
Mnjah, see palkade disbalanss on meie "õnnelikus" riigis ikka täiega paigast ära. Mu meelest peaks vähemalt riigifirmade, ministrite ja riigikogujate palgad (koos lisatasudega!) olema seotud minimumpalgaga, suhtes 1:10, aga praegu kipub see kohati olema 1:100, mis ei kõlba küll kuhugi. Erafirmad teevad ise oma süsteeme nii nagu nad heaks arvavad ja niipalju, kui neid elanikkonna poolt aksepteeritakse, siis ka nad toimivad, kuigi neid peaks ju olema lihtsam "reguleerida", a la - nii madala palgaga keegi tööle ei hakka...
O
ott  /   14:26, 13. veebr 2015
vaadake kes seal riigi ees otsas juba on
T
to statistika  /   14:28, 13. veebr 2015
kas sa ei teadnud, et mitte kunagi ei tohi sa siin kommentaariumides kirjutada, et oled millegagi rahul või saad oma eluga hakkama, see ei lähe mitte. Alati peab kiruma, maha tegema ja solvama, siis vastat siinsetele "reeglitele". Aga üldiselt on vahelduseks hea lugeda sinu positiivset kommentaari.
O
olge ise ka tublid   /   14:32, 13. veebr 2015
VÕID KINDEL OLLA, et MITTE ÜKSKI punaoravate roosamannaline kollane lubadus EI KEHTI.
mis sai maksuvabadest reedetest? http://www.youtube.com/watch?v=JKwcBawkdkc
mis on saanud eestisse rahvusvaheliste investeeringute toomisest? (eesti maksukeskkond on endiselt euroopa ettevõttevaenulikem - välja arvatud pangad)
bürokraatia ja aruandluse vähendamisest, ärikeskonna arendamisest? (samas tehakse ettevõtetele juurde absurdne käibedeklaratsiooni lisa)
soodsaima hinnaga elektrist ja gaasist?
riigireservide kasvatamisest?
õigusemõistmise kiiremaks ja odavamaks muutmisest?
korruptsiooni ennetamisest ja tõkestamisest?
http://www.youtube.com/watch?v=oh0e-w4NtpA
L
linnamees  /   14:36, 13. veebr 2015
A kus see kirjas on, et kõik peavad rikkad olema? Kui ei oska teha midagi, mille eest keegi oleks nõus kõrget palka maksma, siis kes selles süüdi on? Ja miks siis pensione ei peaks arvestama vaesuse tõrjumiseks, milleks ma siis seda sotsiaalmaksu nii pööraselt maksan, kui vaeste toetamiseks!!! Ja ei ole hullu - suurem osa maakera inimestest elab palju vaesemalt kui meie mingi euroopa vaesuse piir. Meil saab pensionär ikka üle 10 euro päevas ju!
J
juk  /   14:47, 13. veebr 2015
järelikult suudab tööga elamisväärse sissetuleku teenida paarsada tuhat inimest??.Kui palju neist riigi palgal veel on, palju on neist suurepalgalisi, kes õpetavad kuidas elada ja palju jääb siis alles midagi tootvaid inimesi.
E
ei usu seda  /   14:47, 13. veebr 2015
See nn vaesunud elanikkond on oma lollusest vaesunud, polnud vaja laenusid kokku kuhjata, mda tagasi maksta töötuna ei suuda. Pank pole sotsiaalabi koht. eda esiteks aga teiseks, meil vedeleb töö igal pool aga harimatud ei ei taha madala palgaga seda tööd teha siis ksiavadki et tööd pole. Mis tööd kui sul pole kalliks tööks haridustki, lapsi aga teed jätkuvalt. Olen tige selliste juttude peale, et meil pole tööd, on küll. Mine haiglasse hooldajaks, igal pool vajatakse aga näe, enne vinguvad ki viitsivad tööle minna.
V
varimajandus  /   14:58, 13. veebr 2015
uppuja päästmine on uppuja enese asi.
G
G.  /   15:01, 13. veebr 2015
Langetaks elatustaseme miinimumi 100 euro peale - paistaks paberil rikkamad.
E
est  /   15:01, 13. veebr 2015
Selge see, et siin riigis tuleb elada ainult endale, mitte lastele. Ärge tehke neid lapsi siia, siililegi selge , et nälg on kerge tulema majja ! Kindlalt edasi Sooome !!!!!
T
to tärn  /   15:04, 13. veebr 2015
Haige lapsega kodus olev üksikvanem saab 100% palgast. Minu töökohas kasutavad seda varianti mitmed mammad, kes tööl käia alati ei viitsi. Kuna mul lapsi pole, siis pean nende töö ka sellel ajal ära tegema. Ja mina tõesti haige ei saa olla, kuna siis palka ei saaks. Lastega pered on Eestis suhteliselt eas seisus ning sotstoetuseid laekub ka päris priskelt. Eriti üksikvanemale. Pole mõtet vinguda.
:
:)  /   15:11, 13. veebr 2015
Euroopa üksikemaga leibkondade tabelit juhivad Läti, Eesti ja Leedu. Lätis on iga neljas leibkond üksikemaga, Leedus iga viies. Eesti asub nende kahe vahel. Missugune number asub 4ja 5 vahel ei julge ütelda et meil ka 4 ja ei saa üle 5 pakkuda :)
R
Rix  /   15:33, 13. veebr 2015
Valige aga Reformareid,ei siis õnn kao kuhugi.Millal meie inimesed küll mõtlema hakkavad.Lihtsalt masendav
H
Huvitav fakt ka  /   15:54, 13. veebr 2015
Selle neljandiku moodustavad juhtivtöötajad, poliitikud, kantslerid, nõukoguliikmed ning lihtrahvas, kes töötab mitmel kohal, koormusega 1,5-3,0 kohta kuus.
S
Sellest aru ei saa  /   16:03, 13. veebr 2015
Sellest küll aru ei saa miks inimesed siin pauguvad, " parem haridus ja siis on parem palk". Okei õppime ennast kõik siin eestis magistriteks ja mis siia edasi saab , kes siis tavatööd tegema hakkavad (nt. ehitama, kokkama jne). Inimesed kellel palk 1200+ ärge kommenteerige siin oma jaburaid arvamusi.
J
jope  /   16:07, 13. veebr 2015
siin on hunnik kibestumist aga jalad kõhualt välja ja tehke ise midagi, et parem oleks
T
tuhajuhan  /   16:15, 13. veebr 2015
Kodaniku palk on lahendus! Iga kodanik saab riigilt igakuist raha, olenemata sellest, kas töötab või mitte 300 eur kätte. Pere peale tuleb norm summa.... Kahju, et Rohelised on selle idee välja käinud,... muidu oleks selle idee toetajad ka riigikokku valinud! Nüüd solgivad rohelised idee ära....
M
Mari  /   16:27, 13. veebr 2015
See artikkel ei tähenda muud, kui seda, et Eesti teenitakse raha mustalt. Ma sulle, sa mulle.
M
mitte miiniumi teenija  /   16:30, 13. veebr 2015
Teenin praegu 3 euri tunnis ja ikka nutan
O
Oleksin Eestis,  /   16:45, 13. veebr 2015
poleks siin enam kommimas. Arvatavasti näljast parematel jahimaadel.
M
miks see  /   16:45, 13. veebr 2015
nii on, selle kohta saate ääretult täpse ülevaate siit:
http://www.pealinn.ee/koik-uudised/jakko-vali-andrus-ansip-peaministrina-otse-oeldes-sugas-uheksa-n3...
Kui ainult ise musti kilekotte rahaga lugeda ja riik läheb omasoodu edasi, siis peabki ju loogika kohaselt kollaps tulema...
Aga paraku valib lumpen ka seekord Reformierakonna, sest nende Bockist ärajoodud aju tahab viie rikkama hulka külapoe taga!!!
V
Valige reformierakond  /   16:47, 13. veebr 2015
Nemad lubavad suuremaid pensione, ainult jätavad ütlemata, et 70 % töötajatest ei saa oma 1 tööaasta eest 1 pensioniaastat, 40% elanikest peab ühe pensionaasta saamiseks töötama kolm aastat. Valige reformierakond!
M
marko  /   16:59, 13. veebr 2015
ja nyyd alles statiskaamet leiutas jalgratta!
kurb!aga 25 aastaga pole meie riigis midagi muutunud,alates krooni aegadest,kui 1992a sai keskmise palga eest osta 15 kilo banaane ja banaanikilo oli 10 eeku kilo ja keskmine palk oli siis umbes 150 eeku!pole paha!edu!statistikud!
X
XXX  /   17:08, 13. veebr 2015
Juba ühe teise isiku tõttu võtan igalt poolt kust midagi niisama saab...Kui midagi leian ei tagasta mitte kellelegi.
  /   17:41, 13. veebr 2015
Ahh, mis te niisama pläkutate, tegutseda on vaja. Tõuseme ülesse. (jutupaunikud).
  /   18:45, 13. veebr 2015
Miks kommentaar ei ilmu?
A
A.H.  /   18:52, 13. veebr 2015
Chtob tõ žil na odnu zarplatu. ;)
P
purrrr  /   19:27, 13. veebr 2015
Sellega tuleb mul kohe üks nali meelde. Klient läheb apteeki antidepressante ostma. Peale oma ostusoovi esitamist küsib apteeker retsepti. Selle peale teeb mees suured silmad, kas eesti vabariigi passist ei piisa? :D
P
päss  /   20:20, 13. veebr 2015
Ometi hea, et paljud soome on läind, muidu pea neid ka üleval. Soomes on sama seis tegelt, absoluutnumbrid lihtsalt suuremad.
R
raivo  /   20:24, 13. veebr 2015
invapents 200 ja eelmine kuu töötasu 95 euri,kas ma olen väga rikas.rohkem ei saanud.
R
raivo,hälbeta  /   20:25, 13. veebr 2015
invapents2oo ja palk 95.kas ma olen väga rikas.
R
raivo  /   20:27, 13. veebr 2015
invapents 200 ja palk kuu aja eest 95,kas ma olen väga rikas.
M
meie  /   20:37, 13. veebr 2015
oleme EL ja Usa globaliseerumise tagajärg,mida saaks edukalt lõpetada.
K
kagueestlane.  /   21:48, 13. veebr 2015
Lisan ka oma arvamuse.Minu meelest on norm.elu,või palk see,kui ma saan osta toidu lauale,kui saan osta poest uusi riideid(ei pea silmas kalleid rõivafirmasid)mitte taaskasutuskeskusest(siin ka silmas peetud lapsi).kui suudan maksta kommunaalmaksed kortermajas,el.gaasi,kütte.Kui ma saan perega minna aastas kasvõi korra puhkama kusagile soojale maale,suudaks maksta autoliisingu.Kas see on normaalne,et selleks tuleb teha ületunde,käia laup.või pühap.tööl?Ega siiski seda kõike muidugi saa ka siis.Üks inimene kirjutas siin,et võtkem jalad kõhu alt välja,minge harige end.Olen end harinud 3,5 a.lõpetanud erialase kooli,kuid mis sest kasu.Samas ,kes pole kooli lõpetanud õpivad ameti kõrvalt ka ära,ning saavad sama tasu.Tööd teen korralikult,ei joo,ega suitseta.laisk ka pole.Lihtsalt ettevõttel pole võimalik palka tõsta,või ei taha????mine võta kinni.Üks ettevõtja kirjutas siin,et brutona 1000€,ei peaks ettevõttel olema probleem maksta,noh on küll.Saan palka 3.80€ tunnis.Veel kirjutas keegi,vaadake millised autod,ning millised kogused kaupa korvides.Enamuses ostetakse kaupa kas pensipäeval,või mingi kampaania ,allahindluste ajal,kus kaup soodsam.Autod pole midagi nii kallid mudelid.Enamuses ikka nii keskmiselt 15a vanad juba,või veel vanemad.Kui ongi,mis siis.Auto on tänapäeval tarbeese,ilma milleta ei saa enam ära elada.kassvõi tööle käimiseks,ega kõik ettevõtted asu koduakna vaateväljas.Nii isegi sõidan iga päev tööle 10km.kaugusele,seega nädalas 100km.Isegi tahaks uuemat autot,et mitte vana peale nii palju remondiraha ei kuluks,mitte selleks,et uhkustada kellegi ees.võtaksin iga tööpakkumise kõhklematult vastu oma kodulinnas,kus oleks palk 1000€ kuus.Olen nõus ka nati kaugemalt tööle käima oma autoga.Lõhe põhja -eesti ja lõuna -eesti vahel on 2-3kordne palkade vahel.
P
Paljude kurb tulevik  /   22:56, 13. veebr 2015
Ikka imestan, kui rahulikult võtab rahvas seda pensionide indekseerimisseadust. Juba 15 aastat on tiksunud see seadus, kus madalapalgalised on välja teeninud selle aja jooksul vaid 5 tööaastat! Ärkate kindlasti siis, kui pensioniiga käes ja 45-e tööl käidud ajast arvestatkse maximum 20 tööaastat! Kuidas te siis elama hakkate?
  /   08:28, 14. veebr 2015
Inimene on lihtsalt üks nr exeli tabelis!
J
Ja mis meie rahvas kavatseb ette võtta?  /   08:48, 14. veebr 2015
Mitte kui midagi. Kommenteerime uudist kui kehv ja õnnetu see olukord on aga jätkame elu samamoodi edasi. Ja riik jätkab lüpsamist senikaua kui lollid raha näppu viskavad. Rahvas, võtke midagi siis ette kurat küll..
K
kalle  /   09:41, 14. veebr 2015
See on 100% vale, milleks sellist möga üldse mirjutada.
L
Lääne Väärtuste Ekspert  /   10:24, 14. veebr 2015
Nojah, aga küsige oma vanematelt kuidas 70-80ndatel Nõugkogude Eestis inimesed tänavatel nälga surid ja surnuks külmusid. Elu on ikka tugevalt edasi läinud ja nüüd oleme kõik täiesti vabad.
1982.a näiteks viidi ainuüksi Eestist 4 miljonit inimest siberisse !
E
Ei vaidle  /   10:38, 14. veebr 2015
On jah orjariik ,Käisin mitu aega tööl ,helistasin pensioniametisse ja küsisin kas ma saan ühe pensioniaasta selle töö eest ? Minult küsiti kas mul oli eesti keskmine tasu 900. eurot ,aga muidugi ei olnud vaevalt miinimum ja vastus oli ---ei saa töö aastat kirja !!!
Et natukenegi enda olukorda parandada elatustasu näol ,aga kuidas seda teha ???
R
Rehvormiosakond  /   11:51, 14. veebr 2015
Kindlalt edasi. Lihtnee
?
????????????  /   12:25, 14. veebr 2015
Igal juhul ei ole ju sellest kasu, kui tõstetakse miinimum palka, kui kohe ka maksud tõusevad. Suhe jääb ju samaks. Maksud peaksid seisma jääma samale tasemele. Siis ehk saaks veel kuidagi paremini ära elada.
S
SeeKedaEiMainita  /   13:21, 14. veebr 2015
Riigile oleks vaja täies mahus RESTARTI!
V
Vaene eestlane  /   16:30, 14. veebr 2015
Kallis rahvas, ma palun südamest : ÄRGE VALIGE REFORMIERAKONDA! See oleks eesti - maainimestele krahh!
V
vanaema  /   21:00, 14. veebr 2015
See jutt, et hea haridus annab hea palga, ei pea kohe kuidagi paika. Arvan, et õpetajatel on hea haridus. Aga miks nad siis 2 või 3 kohas tööl käivad, et ära elada? Või raamatukoguhoidjad? Miks nende koormust vähendatakse? Neil hea haridus, aga maksta ju neile ei taheta?
I
Ikka  /   21:30, 14. veebr 2015
KINDLALT EDASI! Kuhu? Mädasohu.
J
jurka  /   21:59, 14. veebr 2015
Ära valeta,parklad uusi autosi täis,uutele korteritele järjekorrad,vähemalt 30000 eestlast veedavad talve soojal maal,vaata riideid,solaarimeid,meiki,elustiili,reisimist.Ainult lollid ja laisad elavad vaeselt-nii peabki olema.
E
et vaesust välistada  /   23:30, 14. veebr 2015
tuleb välja hääletada võimulolevad erakonnad! kõik valima ja ei E-hääletusele!
J
Joh  /   10:56, 15. veebr 2015
Ei tule järgmise 4-8 aasta jooksul muutusi eluparendamisel.
S
Sotsid  /   13:47, 15. veebr 2015
lubavad nelja aasta pärast 530.- eurost pensioni.Praegune pension keskmiselt 350.- eurot.See on nii väike tõus, et elu on meil selleks ajaks ammu eest ära jooksnud ja indekseerimisega tõuseb nii-ehk naa samapalju-mõtetu lubadus!SELLIST PENSIONI ON KOHE VAJA, ET ELADA VÄHEGI INIMVÄÄRSET ELU! VALIGE KESKERAKOND!KÕIK VALIMA, EI E-HÄÄLETUSELE!
☆Ⓐ☆  /   18:29, 15. veebr 2015
Kuhu kaovad kommentaarid? Kõik, mis vähegi Ref-sde-irl vastu, on ära eemaldatud. Tõde on valus kuulata või?
T
t m  /   10:44, 16. veebr 2015
Ärme liialdamisega üle pingutame.Samas -puhkuse välisreis ei peaks olema võlgu võetud.
V
Vale vöte!  /   11:44, 16. veebr 2015
Manamine ja söimamine siin ei aita! Tuleb teha töhusat tööd selleks,et selle 73,5 protsendi elanike hulgast, köik täisealised valimiskastide ,juurde saada! See ja ainult see ,muudab elu Eestimaal! Kus on aktivistid sellel tööpöllul? Rahvakogul ja jääkeldsis kaagatajaid lademetes aga rahvast need pöhulöuad valgusaastate kaugusel!
E
Eevald@hot.ee  /   14:21, 16. veebr 2015
Ja mõmmibeebi ja ninasarvik ja muldmetalle kaevav mutionu ja üügupanga kutid ja kes iganes veel ainult muigavad omale habemesse :virisege vaesed ise olete süüdi lollpead, ära ole töökas ole kaval, see on mammona aamen.
V
velts  /   10:43, 17. veebr 2015
aeg on orjade ülestõus korraldada ja kõikidel orjapidajatel ning vereimejatel kõrid läbi lõigata.
M
Marike  /   19:11, 17. veebr 2015
Ma ei virise. Saan hakkama. Aga ma tahan ainult kahte asja. Esiteks. Iga tööaasta mingu täiega arvesse, st ühe aasta pensioni arvestusse saavad kõik Eesti Vabariigis töölkäijad (Nestori sotsiaalministriks oleku ajal vastuvõetud seadus või seaduse punkt tuleks tühistada). Teiseks. Iga töölkäija peaks saama kehtivast kõige suuremast pensioni väljamaksest vähemalt 50% töötasu. Selgitan. Kui EV kõige suurem väljamakstav pension on nt 1700.00 eurot, siis täiskohaga töölkäija ei tohiks saada vähem kui 850.00 eurot.
Kõik on teostatav. Mingit ulmet nendes soovides ei ole. Vaja on tahtmist ja positiivsust.
K
kohe,kohe  /   10:33, 18. veebr 2015
hakkab taevamannat sadama ka meie õuele,iga päev kuuleme,näeme ja loeme seda jahumist meedias,millised suurepärased palgad ja kui väiksed,väiksed maksud meil tulevad.
Kui kindel pink istumise all,siis äkki avastatakse-RAHA EI OLE.
Nii,et lambakesed,maksame ja loodame aga edasi kui ei tee valimistel õiget valikut! ON AEG !
K
KINDLALT EDASI  /   12:46, 18. veebr 2015
ärge mölisega,raipenahad . Kasige Krem lisse kui ei meeldi. Kui palju lõugate,kasutame teie endi vastu omi relvi ja omi pruunikaid sõjaväelasi.
Nemad kaitsevad ju MEID.
:
:((((  /   22:01, 18. veebr 2015
Aga Keskerakond võiks palgateemal üldse vait olla.
Näiteks Tallinna linna heakorratöölised, abitöölised jne saavad üldjuhul miinimumpalga piires.
Kui nüüd rääkida 1 000€ miinimumpalgast, siis oleks võinud sellest aastast Tallinnas kehtestada miinimumpalgaks kasvõi 500€ kuus. Selleks aga raha pole. Nii mõnelgi palk hoopis suhteliselt langes võrreldes eelmise aastaga.
Osa töölisi on vormistatud tööle käsunduslepinguga, tööle sunnitakse nad aga töölepingu põhimõtete järgi. Käsunduslepingu põhimõtetest kasutatakse ainult seda, et puhkusetasu ja haigushüvitist ei maksta.
Samas püütakse võimalikult palju töid just oma jõududega ära teha, vältides teenuse sisseostmist.
Seega, kui läheb reaalseks majandamiseks ja rahalugemiseks, siis käitub Keskerakond risti vastu oma valimislubadustele.
Selleks, et töötaja veelgi vähem töötasu kätte saaks, ei arvestata ka tulumaksuvaba miinimumiga...
O
oleme reaalsed.  /   22:29, 19. veebr 2015
Tulevik on Eestis noortel tume. Kui sul vanematel raha ei ole,kinnisvara ei oma
, palgaga ei ela ja ei sure ka... Paki kohver ja põgene kuni veel voimalus on.
Mina ei kahetse,et lahkusin...ja ma ei ole kunagi nii onnelik olnud kui nüüd.
Uus elu,uued võimalused ja ei ole enam "nälg ja võlg" olukorras.
J
jeesuke  /   12:39, 24. veebr 2015
Laisk ja loll peabki vaene olema.
J
jeesuke  /   12:39, 24. veebr 2015
Laisk ja loll peabki vaene olema.
E
Elmu  /   12:41, 24. veebr 2015
Minge Soome PARASIITITEKS.
Artikkel....  /   08:00, 1. märts 2015
.... ja eelkõige pealkiti on sõnastatud valesti. Tegelikult SUUDAB röövkapitalistlik riik vaid veerandile võimaldada enam-vähem rahuldava sissetulekuga tegevuse. Ülejäänutele jääb näljapajuk, või riigist põgenemine.
K
Karl  /   23:03, 10. apr 2015
Rohkem viitsimist õppida ja julgust teha - see ongi õnne retsept
  /   19:04, 23. veebr 2016
sorry süda läheb pahaks seda mõelda kuidas riik meie enda rahvast lüpsab nagu kolhoosis lüpsti lehmi!

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias