Kerge jooks või jalutuskäik peaks sobima igaühele, ütleb tantsutreener Joel Juht ning soovitab kõigil tänavu rohkem liikuda. (Erakogu)

Tantsutreeneri amet nõuab head vastupidamist nii kehalises kui ka vaimses mõttes.

Joel Juht on koostanud enda jaoks tervislike eluviiside ABC. Loodetavasti aitavad ta soovitused ka teistel inimestel alanud aastal paremasse vormi jõuda.

Väljapuhkamine

Kvaliteetne uni, mis on üks hea enesetunde allikaid, aitab füüsilist ja vaimset tervist korras hoida ning tagab emotsionaalse heaolu. Igaüks on ju kogenud, kui meeldiv on hommikul ärgata reipana ja korralikult väljapuhanuna.

Kui vähegi võimalik ja kui mitte igapäevaselt, siis võiks endale võimalikult sageli kinkida ühe ilusa uneaja. Pingutuste ja toimetamiste järel on see kindlasti ära teenitud! Mõnigi kord tuleb ühel või teisel põhjusel öösel üleval olla. Sel juhul tasuks aga leida peatselt võimalus pikemalt ja põhjalikumalt välja magada.

Treeningud pulsikellaga

Maitsev toit lausa ahvatleb sööma. Aktiivset või üliaktiivset kehakinnitust stimuleerib sageli ka hea isu. Kui süüa aga silmapaistvalt palju, tuleks asuda jälgima kaloreid ja hakata mõtlema, kuidas need oma kehast ära põletada. Soovitus on lihtne: tuleb teha tund kuni kaks enda äranägemisel trenni, et kogu organism jõuaks pärast korralikku söömaaega uuesti tasakaalu. Treenimisvõimalusi on palju: kellele meeldib jõusaal, kellele aeroobika... Kerge jooks või jalutuskäik peaks sobima igaühele, kel tervis vähegi lubab. Erinevas vanuses inimestele on sobilikud erinevad treeningprogrammid. Sageli on väärikas eas emad noorematest sportlikumadki. Ülemöödunud suvel läks mul koos Reet Linnaga korda isegi vanaemad hiphoppi tantsima meelitada!

Kehalise tegevuse peegeldumist tervises on vajalik ja kasulik kindlasti jälgida ning selle üle ka treenerite või meedikutega mõtteid vahetada, et teada saada, kas koormust peaks ehk vähendama või hoopis suurendama.

Tervisesportlastel soovitan muretseda pulsikella. See võimaldab kindlaks teha, missuguse pulsisagedusega jõuda eesmärgini kõige paremini. Paljud inimesed, kel selles vallas teadmised puuduvad, pingutavad treeningutega üle, kuid selle tagajärjel võib tervis tugevasti kahju saada. Seegi on üks pulsikella kasuks rääkiv argument.

Puuviljad suhkru asemel

Olen lapsepõlve ja poisiea veetnud maal, nautinud koduaia värsket ja rohelist kraami. Ma soovitan süüa võimalikult palju köögi- ja puuvilja ning eriti koduseid, milles pole säilitusaineid.

Mõnda toidu koostisosa, nagu suhkur, peaks tarvitama võimalikult vähe. Väikestes kogustes on suhkur siiski vajalik. On teada, et organism vajab suhkrut mitte rohkem kui 90 grammi ehk 18 protsenti päevasest toiduenergiast.

Hea sõna aitab

Hea enesetunde ja sageli ka parema tervise aitab luua hea sõna, kiitus hästi tehtu eest, hooliv suhtumine, kallistus. Kõike seda on väga vaja nii saajal kui ka andjal.

Näeme ja teame enda kõrval ikka mitmesuguse eluhoiakuga ja meeleoluga inimesi. Mõnel neist on enda jaoks vähe aega, mõnel napib hoolivust enese suhtes, mõni kipub liialdama elupõletamisega. Inimestega, kes sel viisil käituvad, tuleks olla viisakas ja tähelepanelik, öelda neile näiteks midagi ilusat. Vahel me ju ise ennast ei näe ning alati on hea, kui keegi ütleb midagi, et sisemaailm ja meist kiirgav positiivsemaks muutuks.

Pidage lugu teistest ja endast ning olge tänulikud selle eest, mida olete juba saavutanud ja kuhu olete jõudnud. Nii aitate ise kaasa sellele, et alanud aastal kõik kenasti korda läheks!

0 kommentaari

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias